I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skapa ett nyhetsbrev (registrering osv).

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-05-29 17:05

Skapa ett nyhetsbrev (registrering osv).

Hej allihop.

Jag håller på att koda en enkel sida och letar efter ett bra sätt att skapa registreringsformulär till ett nyhetsbrev. Tanken är att mailadressen man skriver in i formuläret sparas i en (lösenordsskyddad) fil på servern. Det handlar inte om några enorma mängder adresser, så jag kan manuellt lyfta ut adresserna därifrån och pasta in i adressfältet när jag mailar.

Hur gör man, har ni några bra tips? Vill helst slippa ladda ner färdiga paket osv, bara slänga ihop den själv.

Själva formuläret borde väl vara rätt enkelt att göra, men scriptet eller whatever som ska ta emot datan klarar jag inte riktigt.

Hjälp uppskattas!

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25