I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DLL-fil saknas!!! user32.dll har flyttats

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-05-26 23:03

DLL-fil saknas!!! user32.dll har flyttats

ok jag har köpt en ny dator och ska som vanligt uppdatera den med windows update. När jag startar om datorn kommer detta felmeddelande upp (som kommer upp varje gång jag startar datorn):

"RTHDCPL.EXE - Ogiltig flyttning av system-DLL-fil
System DLL user32.dll har flyttats i internminnet. Programmet kommer inte att kunna köras. Flyttningen berodde på att DLL-filen C:WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX tog upp en minnesadress som reserverats för Windows system-DLL-filer. Kontakta leverantören av DLL-filen för att rätta till detta problem."

ok jag vet inte vem leverantören är men jag vet att man kan ladda ner den, men så vet jag inte vart jag ska lägga den.
vet dock att det finns olika program som RegCure och Registry Mechanic, men de fixar inte mina problem om jag inte registrerar, hittar inte heller serial numbers till de nyaste versionerna.
jag har också läst att de inte är bra och kan skada datorn o grejjer

men snälla kan någon hjälpa mig med detta..tack så mycket!
P.S. jag vill inte riskera nåt, det måste vara säkert

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.