I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fan då, kanske får bli en Macbook ändå. Eller vad säger ni?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-05-23 00:12

Fan då, kanske får bli en Macbook ändå. Eller vad säger ni?!

(Ni som inte pallar läsa böcker, den viktigaste infon är längst ner).

Som ni kan se här så är jag på jakt efter en laptop. Vill fan inte lägga ut mer än 10 lax då Andra Långgatan tar alla mina andra pengar...

Jag har varit inställd på en macbook fett länge, men eftersom jag inte pallar lägga ut 20 000 på en svart macbook pro så tänkte jag skita i det och skaffa en PC med 2gb ram osv osv istället för mycket mindre pengar. Nu har, vad jag förstått, apple uppdaterat sin billigaste modell och jag börjar vackla igen... Så jävla störigt hehe.

Är det värt att lägga 10 000 på den här? Jag har redan en extern hårddisk på 250gb, kan jag använda den till en macbook utan problem? Hur drygt är det att integrera en mac till ett hemmanätverk med bara PCs? Är det enkelt att lira mot polare som spelar på PC? Brukar inte spela särskilt ofta men det kan ju vara kul att dra med datorn nån gång kanske, om det inte är för mycket strul...
I skolan använde jag bara mac, men det var typ tre fyra år sedan nu så jag har väl glömt det mesta.

Hur långt räcker 1gb RAM på en mac? Jag kommer använda den till projekt i Photoshop, Premier, ProTools och andra ljudredigeringsprogram. Jag surfar oftast med typ tio fönster öppna, winamp (antar det får bli iTunes nu då, fan också) samt har kanske ett projekt öppet i Photoshop...



Såååå, vad säger NI!?