Rippa @mypsace?
Undrar om någon vet utiflall det finns nått sätt man kna tanka/rippa låtar från myspace spelare som inte är öppna för nerladdning?
"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"
Sök! Det var inte äns en vecka sen det låg en tråd uppe.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-05-22 20:10
Nopes, dem har täppt till det hålet. Det gick innan, men tyvärr inte längre....
Since 1984 @realgizlee // twitter
du kan spela in det du hör, nemas problemas.
i get more pussy then panty!
confidence: Menar du direkt med datorn? Typ från högtalaren :S Eller finns det nått program som man kan använda eller hur menar du?
Producent
2007-05-22 20:17
Ladda ner går det inte men, såklart som confidence säger så kan du tanka program som spelar in webradio o dylikt
ok? några tips på ett enkelt & bra sådant prog?
Länka inte till program som man kan rippa musik med hjälp av här på whoa!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
man behöver inga program, mer eller mindre. du använder dig av ditt ljudkort + media recorder, det går bra. du spelar in det du hör. det som spelas INNE i datorn spelas in samtidigt som det spelas upp. inte genom högtalare. finns ett EX ANTAL trådar om detta. kolla här samt i producenter & dj's.
media recorder.. vet inte ens vad det är. windows har iaf ett eget inspelningprogram i datorn, vad heter det? kolla upp det vetja. det funkar iaf.
edit.. :/
Producent
2007-05-22 22:20
Gogaku P21 Jag länkade inte till några program alls, jag länkade till Google, sökmaskinen alla borde ta reda på ...
micKillah, tror inte han syftade på dig heller. När jag rippar så tar jag en kod direkt och laddar ner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
MySpaceMP3Gopher fungerar utmärkt till att rippa musik från myspace..
Walking the street of dreams
micKillah P22 Jag syftade inte enbart på dig, jag är mycket väl medveten om at du länkade till google, men du länkade till efter att du fått träffar på sökordet. Kan verka löjligt, men pga sånna saker så kan whoa.nu hamna i klistret, därför tog jag bort din länk!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Huh, så Stuck och Howser är rent praktiskt ansvariga utgivare för allt som skrivs på sajten?
Eksem P24: Har man ett forum är man skyldig att moderera det, likt Gogaku gör, för att olagligheter ej ska förekomma.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Gogaku P21 : Varför skulle det vara olagligt att rippa musik?
valero Du utnyttjar och sprider verket på ett sätt som upphovsmakaren inte har medgivit till. Det är lika olagligt som att filma på biografer. bakeman Jo fast, enligt vilken princip? Ansvarig utgivare på Aftonbladet är ju den som tar smällen om en journalist gör något fel, är det samma princip på forum och communities, eller är det någon annan princip som gäller?
det är väl inte olagligt att spela IN ljud som spelas upp? det är som att spela in det som går på radion på ett kassettband, på den tiden. man behöver inte sprida det man spelar in. spelar man in det och håller det för sig själv, lär det ju knappast vara olagligt?
Eksem:
Här står en del om det:
länk Dock tycker jag att straffet vid överträdelse av §4 verkar lite luddigt. Du kanske kan tolka bättre än jag, men om Gogaku åtagit sig att modda så tolkar jag det som att han åker på det straffet.
Framställning av exemplar för privat bruk
12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Såvitt gäller litterära verk i skriftlig form får exemplarframställningen dock endast avse begränsade delar av verk eller sådana verk av begränsat omfång. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk. Första stycket ger inte rätt att 1. uppföra byggnadsverk, 2. framställa exemplar av datorprogram, eller 3. framställa exemplar i digital form av sammanställningar i digital form. Första stycket ger inte heller rätt att för privat bruk låta en utomstående 1. framställa exemplar av musikaliska verk eller filmverk, 2. framställa bruksföremål eller skulpturer, eller 3. genom konstnärligt förfarande efterbilda andra konstverk. Denna paragraf ger inte rätt att framställa exemplar av ett verk när det exemplar som är den egentliga förlagan framställts eller gjorts tillgängligt för allmänheten i strid med 2 §. Lag (2005:359 ).
snurrigt.
bakeman Tja, jag är nog minst lagman av alla här, men jag läser det som att den som tillhandahåller tjänsten är den som bär ansvaret. Alltså Stuck och Howser. Jag hittar dock inget som tyder på att det skulle vara olagligt att sprida kunskap om hur man begår brott. Eller? Räknas det verkligen som uppvigling? Måste man inte uppmana då också? Eller räcker det med att bara informera? confidence Det tolkar jag som att man faktiskt får spela in en film på bio, samt spela in radioprogram till kassett, men inte rippa MySpace-låtar (eller låta någon annan spela in radio till kassett åt en). Det borde alltså vara olagligt att be en polare banda ett program från TV :)
Skivsamlare
2007-05-25 11:07
Det behövs inga program, du har ljudinspelaren som du får med windows juh. allt du behöver göra är att ställa om uppspelning till inspelning och markera stereomix-kanalen
fair enough..
Eksem P24: Det yttersta ansvaret bär givetvis stuck och howser, men i och med att de tillsatt moderatorer tror jag de övertar ansvaret. Vidare vill jag förtydliga mig själv genom att säga att den som skriver inlägget också kan straffas för det. Stuck och Howser + Mods kan endast straffas för att de ej tar bort inlägg som de är skyldiga att ta bort. Frågan är om en polare räknas som extern part, men det borde han väl rimligtvis göra.