I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Företag som bygger ihop min dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-05-10 14:41

Företag som bygger ihop min dator

Jag har köpt en dator i delar från komplett.se och självklart fungerar det inte när jag väl byggt ihop den.
problemet är att jag inte får någon bild när jag startar datorn. resten av burken går igång alldeles utmärkt, alla fläktar snurrar (inklusive den på grafikkortet) och alla lampor lyser som dom ska.

jag har kopplat alla nödvändiga kablar till moderkort och grafikkort och även testat med ett gammalt grafikkort. så jag kan i princip utesluta att det är grafikkortet som är problemet, eller åtminstone det enda problemet. jag har även tagit ut minnena, kört med bara ett, växlat platser osv, samt kört med moderkortet utanför chassit för att utesluta kortslutning nånstans.

jag har ringt supporten och ska skicka tillbaks mitt moderkort för tester osv. och nu till min fråga:

om det visar sig att moderkortet fungerar som det ska och det bara är jag som tagit mig vatten över huvudet här. finns det då ett företag som bygger ihop datorer med mina komponenter?