I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-07 13:24

Ostabilt internet

Det är så att jag har Universal Telecoms Internet just nu, 28 mbit. Hastgiheten kan jag inte klaga på, men det är så att mitt internet dör lite då och då i ca 30 sekunder. Detta händer 10-20 gånger om dagen och är svinjobbigt. Det står "Negociating" på routerns status under dessa 30 sekunder och jag kommer inte åt internet. Just nu har jag kopplat modemet in till huvudjacket, och en trådlös telefon bakom den, också den i huvudjacket. Jag har en trådlös router inkopplad till modemet, och jag vet med 100% säkerhet att det inte är routern det är fel på för jag kommer ALLTID åt modemet, även när internet dör vilket betyder att jag kommer igenom trådlösa routern. Ett problem dock är att mitt modem heter DG834 och det är godkänt för uppkopplingar upp till 8 mbit på UVTC, men inte 28 mbit. Men jag kommer ju upp i hastigheter upp till 2,2 mb/s så jag tycker inte det borde vara något problem... Vad kan det bero på ?? Någon som vet? Beror det på att UVTC suger stenhårt eller?

cva ?