I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Photoshop - Jpeg problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-04-28 20:54

Photoshop - Jpeg problem

Hallu gott folk!

Har precis arbetat färdigt på ett omslag i photoshop. Det ligger på sammanlagt 33 lager (både bilder, text och kontrasteffekter mm.)

Problemet är att det inte går att spara ner mitt projekt som jpeg som är formatet jag vill ha då omslaget ska ligga uppe på internet. Jag tänkte att det kanske kunde ha att göra med att jpeg inte klarar av ett visst antal lager men när jag tar "flatten image" så försvinner vissa utav färgerna, jag antar att det är kontrast-lagrena eller något i den stilen som inte hänger med. Dessutom går det inte heller efter "flatten image" att spara som jpeg.

Jag har testat att spara som TIFF men även då väljer den bort vissa färger och lämnar en ganska grå och dissig bild efter sig.

Någon som kan reda ut detta? Har även varit inne på att ta en printscreen på photoshop men då känns det som att det blir ett helvete att hålla kvar storlek och upplösning, eller finns det kanske en smart lösning på det?

Aja, nu blev det långt. Alla råd är välkommna!

Fridens!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.