Musik = CPU upp 60%
Hej! Min dator är hyfsat seg. Men saken är att den bara använder 10-20% av CPU Usage. Men när jag lyssnar på musik, blir datorn mkt segare (oerhört dryg), den går upp till ca 70%... Vad kan man göra för att förhindra detta? Använder WMP..
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Min använder 20% när jag maxxar min lina ner och upp :P Byt mediaspelare till WinAmp eller foobar istället för att köra WMP som är extremt segt.
Graffare
2007-04-20 18:42
Byta till winamp är inte å rekommendera, däremot, foobar, eller apollo.
Ok, vart laddar man ner Foobar då? Funderar på att köpa ny dator :P Min klarar knappt 4 internet fönster + WMP.. :/
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
Har laddat hem Foobar 2000 nu :). Enkelt och simpelt, och datorn ligger på 20 % igen :D. tack som fan för tipsen!"
Du kan ju börja med att säga vilken dator det är, det kanske inte kan klara av mer än det prestanda sedd.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
aasso, jag vet inte,, det är en gammal DELL från -00. Min farbror (rätt rik) hade datorn innan oss. Han köpte bland det bästa som fanns då. Enda jag nånsin behövt göra är att byta grafikkort. Men nu börjar datorn bli jävligt dryg :/. det är Pentium 4 Och Designed for Microsoft Windows 2000 Professional Allt jag vet xD. Och bara en hårddisk (C:) med ca 45-50 Gig.
Ojj, bara 37,8 Gig på den :P Såg fel.... Har bara 8,49 Gig kvar :( ..
BUGG!? Nu började jag rensa datorn. Jag rensade bort program. Jag gjorde en ad-aware sökning och den hittade 47 (!) Kritiska objekt, de tog jag bort. Nu lyssnar jag på Foobar-musik och tankar en film. OCH DEN STÅR I 100% KONSTANT. Ändå gåpr filmen assegt 7KB/s.. Oj fan den låg i 100% fem min, sen droppa den till 15% :S. I'm scared :P
W00T!? Nu pendlar den mellan 20 & 100%... Vad är felet?!?!
Kör en SpyWare sökning med. Och kolla vad som tar så mycket CPU kraft i aktivitetshanteran.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Hur gör man det?
Nu startade jag upp datorn. När bara skrivbordet användes direkt efter uppstart = 1% När jag startade Foobar = 50% När Foobar hade laddat klart och öppnats = 4% När jag startade musik = 5% När jag öppnade internet (hade igång Foobar) = 60% När internet laddats klart (whoa startsida) = 7% När jag laddade ner en låt (1,37 MB från speedyshare) = 50% När jag startade BitTorrent = 67% När nedladdning pågår = 20-40% Laddar just nu ned i 20-40KB/s och det pendlar mellan 20-50% Notera att jag när jag startar nedladdning har jag på både musik och internet. Är detta normalt? Förstår att nedladdning tar mest (-.-'). Det enda är att efter typ 1 h när jag haft på datorn börjar den sega som fan :/. Även om jag inte startar mer program :(. Nån som vet hur jag kan tänkas fixa detta?
Det är normalt att den går upp i dom hastigheterna när du laddar något doh.. gammal crap dator, fint med lagg, så är det.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Ok ^^... Får väl vänja mig :P.. Ska nog bara tanka under natten XD.
Graffare
2007-04-21 12:42
CPU processen brukar ligga upp mot 100% när man startar saker.
asså det där beror ju på, jag har en AMD AM2 dual core 4600+.. när min laddar winamp eller något annat så går den up till 18% cirka.. så det beror ju på, men för en gammal dator så är 60% ingen fara
Ok. Nu rensade jag min dator :D. Tog bort lite gamla spel (Diablo II, Cs, Cs:S) och rensade datorn på lite skit: Förut hade jag 48,9 Gb kvar. Nu har jag 17,7 Gb kvar :D.
Du har virus. Har samma skit, datan går slö som fan.
1år=3år i datorns ålder då nya komponenter haglar ut på marknaden.. Om det verkligen stör dig så köp ett nytt ram minne så löser du säkert största problemet iallfall ett tag framöver..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, då är min dator 4 x 3 = 12. 12 år, det är rätt mkt.. Men vi tar bort 2 år pga nytt grafkort o uppgraderad till WinXP från 2000.
i XP finns en massa saker man kan göra, t.ex. att bara stänga av alla irriterande ljud och stänga av en massa jobbiga grafiska saker, så går datorn lite bättre. sen att datorn använder sig utav 100% när man öppnar program är inget att vara rädd för. trots allt en hel del information som ska läsas in. köra defrag lite då och då kan även det hjälpa. köra NTFS filsystem och stänga av indexerings-tjänsten. köra igenom datorn med t.ex. TuneUp-programmet. jadu, finns en himla massa som man kan göra.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!
Ladda hem dessa program, samtliga finns
här Program du skall ladda hem för att få bort minst 15 gig från din dator på bara rena skitsaker och en jävla massa virus.
CCleaner (Lagar register filer, tar bort temp mappar osv första gången jag rensade temp mappen fick jag bort 9 gig så det är att rekomendera!) Spybot - Search & Destroy (Söker på alla det nya/gamla virusen, spywares, keyloggers och allt möjligt och får näst intill alltid bort ALLT. Första gången fick jag bort 149 virus!) Viktigaste programmen sen kan du ju ladda hem nya drivrutiner bla för att speeda upp den :)