I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-19 14:52

Datorn har lagt av

Hey ya'll!

Igår på kvällen frös datorn till och det gick inte att göra nått.. Så jag stängde av den och orkade inte sätta på den igen. "Kollar vad felet är imorgon", tänkte jag.

Idag när jag skulle starta den så fick inte skärmen signal. Jag prövade 2 skärmar som funkar på andra datorer. Funkade icke.

Prövade förut ett annat grafikkort. Då helt plötsligt så startar inte ens datorn!

Och så är det nu... mitt normala grafikkort är i och allt är kopplat men den går inte att starta. Den får ström eftersom lampan på framsidan lyser.

Jag har enormt mycket jobb som måste göras så om det är någon som har varit med om detta och vet lösningen så tackar jag och bugar för ett svar så snabbt som möjligt!

"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-04-19 21:14
Går fläkten igång eller är den också död?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 21:33
allt är dött! :(

tror jag fått såhär en gång förut men kommer inte ihåg hur jag fixade det..

2007-04-20 00:02
låter som om moderkortet har sagt godnatt. får du bild i bios? isf så kolla vad det står för fel-meddelande i bios.

om datorn inte ens reagerar när du trycker på power-knappen så är det antagligen ditt nät-aggregat som har lagt av. testa med ett annat nät-agg och se om datorn funkar då.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2007-04-20 00:30
Som PHiLL2 sa så är det antagligen moderkortet eller nättaggregatet..Skulle nog gissa på nätaggregatet.. Men när du ska köpa nytt nätaggregat så kom ihåg att kolla så den har rätt mängd pins i strömuttaget till moder kortet och att den har tillräckligt med utag för alla komponenter..

Om det är moderkortet kom ihåg att kolla så att du köper en med rätt socket annars kommer du sitta där med 2 moderkort som inte passar..

Du kan prova tjuvkoppla den ifall det bara är strömknappen som gått sönder..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-20 23:04

hehe the darnest thing happend..

jag slentrialknappade på powerknappen och datorn gick igång nu iaf.. men nu får fortfarande inte skärmen signal.. det är bra skumt!
Alltså; datorn är på fast jag får inte bild någon gång under förloppet jag trycker på powerknappen.

2007-04-22 12:33
kan fortfarande vara nät-aggregatet som strular. ibland så orkar det mer eller mindre bara driva några fläktar.

testa med ett annat nät-aggregat. nät-aggregat är lättare att byta än moderkort och även billigare, så du kan ju hoppas på att det bara är nät-aggregatet som gjort sitt.

förresten, när du byter nätaggregat så se till att det är tillräckligt kraftfullt, d.v.s. på tillräckligt många Watt.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2007-04-22 17:15
ahh okej! tack för hjälpen!