I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min skärm har fått knäpp

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-04-17 20:12

min skärm har fått knäpp

achtung! behöver lite hjälp med min skärm, eller kanske med grafikkortet jag vet inte vad som är fel.

kom hem nyss och satte på skärmen så är den helt suddig,med undantag av skärmmenyn vilket får mig tro att det kan vara grafikkortet det kan vara fel på. Hur som helst så ser det ut ungefär som om det är flera bilder av skrivbordet och den ligger lixom på olika höjg,vilket ger  den suddiga effekten.

vad har hänt ? :S

Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2007-04-17 20:48
provat o bara starta om skärmen? de kan bli sån magnetisk skitfel ibland så man får starta om den bara. värt ett försök
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-18 00:01
har provat det och det gör ingen skildnad :7
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2007-04-18 01:08
fel Hz möjligtvis?

2007-04-19 02:33
om du drar ut bild-kabeln så ska du få upp en ruta på skärmen som mer eller mindre "flyger" runt på skärmen. ser du den klart och fint så är det inget fel på skärmen.

har du fel Hertz på skärmen så kan bilden bli suddig. har skärmen varit utsatt för starkt magnetfält kan bilden bli väldigt mysko, t.ex. att bilden förflyttat sig eller att färgerna inte är som dom ska va.

du kan ju nollställa skärmen också, köra Degauss på den och även kolla Moire-inställningarna.

testa om möjligt med en annan skärm som du vet fungerar korrekt. är det samma fel på den skärmen så har du felet i datorn, troligtvis grafikkortet.
kolla först igenom inställningarna. installera senaste drivrutinen för ditt grafikkort. kvarstår problemet så kan du testa att reseata kortet, d.v.s. att du öppnar datorn, plockar ut grafikkortet och sätter i det igen. när du ändå har datorn öppen så rensa den ifrån damm och se till att alla fläktar snurrar som dom ska.
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!