I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-04-14 01:24

Datorknas

Det e så att jag har en "IBM thinkpad" laptop.
och helt plötsligt så knasa den..

själva bilden på skärmen har förflyttat sg ner i hörnet, vilket gör den halvt synlig bara.. Startmenyn går ej att öppna för den är utanför skärmen.

har haft några datasnubbar som har kollat på den, men de kunde inte fixa de..   De har sagt att det antagligen är grafikkortet som har knasat.

är det nån som har haft ett liknande problem? lr helt enkelt vet hur man skall fixa den? går de att laga lr är det nåt som måste ersättas?osv

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva felet mer än så men om de e nån fråga ja kan svara på för o hjälpa till ltie så holla ba för närmre info.

Tack på förhand.

2007-04-14 17:00
Hallååå, ja vet att nån av er har svaret på frågorna, help me pleeeze pleeze help me.

2007-04-15 01:05
yes, ingen som har nåt praktiskt tips?..

2007-04-15 15:21
Data/teknik forum o ingen vet?... Får la kasta den då?!

2007-04-15 17:06
lär väll va tvungen å byta grafikkortskrets om det nu e de, lämna in skiten då
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-04-16 14:07
kan vara grafikkortet som har gett upp, men det kan även vara fel på själva skärmen.
nu vet jag inte hur IBM's support fungerar, men på Dell har man ju teknisk support att ringa till när man har fel på sin dator. då får man även gå igenom felsökning på datorn. på åtminstone Dell-datorer så kan man få byta ut saker och ting själv, beroende på vilka garantier och kontrakt man har köpt till datorn. pilla i en Dell-dator får man ju såklart alltid göra.

kan även vara kablaget mellan skärmen och datorn som kan ha fått sig en kyss från alla öppningar och stängningar. hyffsat vanligt bland laptops.

du borde iaf ringa till IBM's support (om dom har en sån) och höra med dom först.
hoppas att det löser sig!
du får tycka vad du vill, bara du tycker som jag!

2007-04-17 10:39
tackar för tipsen