Wow Problem | Radeon 9600
Läget är detta: Min polare har nyligen införskaffat world of warcraft men till hans besvikelse fungerar inte allt riktigt som det skall Problemet är detta Hur löser jag nu detta? Har installerat både nya directx och grafik drivisar Dator, Intel Pentiom 4 3.00 Ghz Ram 1.5 Gb Grafik Radeon 9600 Skärm, LG Flatron LCD 563 LE Sen undrar jag även, ska det verkligen se ut såhär
löglög
Många utav ATI Radeon's kort klarar inte av den grafikmotor som wow andvänder sig utav, du ska kunna lösa det med drivers tror jag så prata med dom om det där, eller kolla på wow's officiers teckniska forum. annars.. kör Nvidia ;)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
bild 2 är rätt, ska se ut så, det är för att det är två videoutgångar på grafikkortet. jag gissar på värmeproblem, brukar se ut så där då.. många brukar få det nu när det börjar bli varmare ute också. 1. öppna chassit och gör rent fläktarna från damm 2. ställ en bordsfläkt som blåsar in i datorn lite lätt 3. testa att spela med chassit öppet. blir det bättre då så vet ni att det är värmeproblem och kan fixa bättre kylning :)
att installera om drivrutinerna har hjälpt mig när jag fått såna problem
http://felidae-music.com
ok, ingen som har lust att länka en länk med rätt drivisar för jag har nämligen tankat endel o installerat om o om. En smula osäker om allt gått rätt till ändå.. Får väl testa att damma av annars..
löglög
Attans, kör med öppet chassdi nu o rena fläktar..dock påträffades bara en fläkt och bara ngn komstig bågformad metall sak på grafikkortet. iaf still no luck..har dock int e lyckats hitta någon bordfsfläkt hos polaren.. Inget annat förslag?
löglög
bara en fläkt? den på processorn? det bör sitta en fläkt på grafikkortet också, kolla så den snurrar överhuvudtaget.. såna där små fläktar brukar kunna gå sönder, har hänt mig flera gånger.. fast vi kan ju vara inne på helt fel spår :p lycka till
Jag har ett 9600 ligger å det gick å spela wow på MEN fläkten stannade på det nyligen när jag använde det, å då blev grafiken så där cp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hm, då får man kanske skruva lite nu då :) har ett geforce 4 också..skulle det kunan funka?
löglög
Geforce 4, njae tror det kommer lagga en hel del men som jag sa, leta efter nya drivers.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Fat Men de har jag ju fått länakde o de ska tydligen vara rätt, eller har du några andra jag kan tanka? :P
löglög
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>
nej har inga andra, men har du testat dom som angivits här?
Fat, har testat med de som Emmet angav Men aksnke borde testa nögi's nu o se omdet funkar bättre
löglög
testa nögis.. dom ska funka bra i wowsammanhang
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
Graffare
2007-04-09 15:38
Jag har samma kort, jag kan lira wow utan problem, så är du säker på att de är kortet?
Vecn, japp är hundra på det..
Dock börjar jag misstänka på att det kan va det där med värmen..
såhär ser kortet ut, den metall grejen jag skrev om innan, ska det sitta en fläkt under den eller?
För Omega dirvisarna funkade inte heller, eller så "flimmret" kvarstår
löglög
glömde nämna en sak.. njär windows startar dvs när du ser
denna rutan, så det en massa streck i mitten över "Windows"
| | |
| |
|
|
|
så något, ngn any idea?
löglög
det kan va en knas krets i den, det kan vara för varmt, eller så är det fel på drivers.. svårt å veta men du får kolla säkert så att det inte är värmen
Blev att jag bytte ut kortet mot Geforecet istäl¨let. har inte märkt av ngn laggande än iaf
löglög
kortet du visade kör passiv kylning, alltså ingen fläkt utan den kyler endast med flänsen. för att det ska funka behöver man OK kylning i resten av lådan också, speciellt om man ska spela med den.. styr du upp det blir det säkert bättre. men du verkar redan ha löst det genom att byta grafikkort så nemas problemas :)
Graffare
2007-04-10 14:23
somsagt, passivkylning på ett grafikkort känns stenålder.