I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nätverk Vista-XP???

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-04-05 11:19

Nätverk Vista-XP???

Hur gör jag ett nätverk mellan en laptop med vista o en stationär med XP, med nätverkssladd.. verkar gå lätt trådlöst men har inget sånt kort i stationära...

Det va bättre förr, svenskunderjord!
Graffare

2007-04-05 12:08
Vista och xp kan inte kommunicera utan att ladda ner nått skit till xp, leta runt lite.

2007-04-05 12:50
Vista och xp kan inte kommunicera utan att ladda ner nått skit till xp, leta runt lite.

Say what?
Fungerar utmärkt för mig utan något "nerladdat skit" :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-05 13:23
ja har inte fått nå virus :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-05 13:24
Kefflitenskit

Snarare tvärtom skulle jag vilja säga.
Säkerhetsuppgraderingarna från XP är avsevärt bättre, vi snackar natt och dag-skillnad.

2007-04-05 14:01
Sket sig för mig också, skulle dela ut en skrivare som är kopplad till vista till en dator med xp.
PS. Your cunt is in the sink

2007-04-05 14:09
Säkerhetsmedvetande är något nytt för inbitna XP-användare ;)
Jag anser det vara ett nödvändigt ont i dagens uppkopplade datormiljö.

2007-04-08 11:35
äkta svar bre

2007-04-08 20:12
apropå vista, är det värt att skaffa det om man fixar det gratis eller kan man lika gärna hålla sig till xp?

2007-04-10 17:42
tycker vista är nice, men bara haft de en vecka..
det enda jag irriterar mig på är att ja inte kan få mina filer från XP-datan...

2007-04-10 18:43
starta en ftp då och dela ut en mapp där så har du det klart.
 i get more pussy then panty!

2007-04-11 21:15
hur startar man en ftp?

2007-07-13 23:26

Kan mycket väl vara AVt som spökar, testa att inaktivera lämpliga tjänster i ditt Antivirusprog.

"...inaktiverar du genomsökning av nätverksenheter i antivirusprogrammet. Instruktioner för avstängning av antivirusprogrammet finns i dokumentationen eller direkthjälpen för antivirusprogrammet." -saxat från: support.microsoft.com

Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2007-07-13 23:28
Ska väl tillägga att jag hade samma problem och löste det genom att inaktivera ett par tjänster i NAV (vilket jag för att undvika vidare diskussioner ska byta ut inom kort).
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2007-07-14 04:11
SkankyWhore 

vista suger pung
fick min splitternya bärbara dator med vista till.
tycker de har gjort allting mer efterblivet istället för att förbättra xp's funktioner.
startmenyn är hemsk.
den äter minne som om det var... jag vettefan men det är inte kul att 60% av minnet är upptaget vid uppstarten

så efter att ha letat drivrutiner på nätet hela natten funkar äntligen mitt xp, såååån lättnad

jag säger att man borde vänta tills vista blir standard och man blir tvungen att byta
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986