1,8" HD ATA100 (6) - koppla in i dator?
Jag har en 1,8" HD som heter Toshiba MK3006GAL som jag skulle behöva få ut data från. Den har suttit i en mediaspelare som slutat funka men det är inga problem att plocka ur den, så jag tänkte försöka rädda det som finns på den genom att koppla in den i min stationära dator.
Så, till frågan... Hur kopplar jag enklast denna till min dator? Vad behövs i form av kontakter på moderkort och kablage? Finns det adapters/chassin för att koppla till typ usb eller dylikt?
----------------------------------------
Toshiba MK3006GAL
Full Specifications
Drive Features Capacity 30 GB Interface ATA-100 Rotational Speed 4200 rpm Access Time 15 ms Type of Drive Internal System Type PC Average Latency 7.14 ms Additional Features Giant magnetoresistive (GMR) head technology, shock sensor Compliant Standards TUV, BSMI, UL 1950, CSA 22.2 No. 950
General Features Warranty Information 1 year warranty
General Product Info Weight 0.11 lbs Also known as Toshiba MK3006GAL Manufacturer Part No. MK3006GAL Dimension 0.2 in x 2.1 in x 3.1 in (HxWxD)
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
|