Windows Vista för 100 Kr !
Tjena! Har ni funderat på att köpa Vista för tusenlappar? Dont do It ! Tänkte tipsa er om att ni kan få Windows Vista Business Edition (EN) för bara 100 spänn! Orginal! Med license! Såhär funkar det. Pellesoft.se är en sida för utvecklare och tekniker som samarbetar med Microsoft. Det du behöver är 100 spänn och ett CSN kort. Att bli medlemm är gratis, men att få licenser och program, kostar 100 spänn. Efter att man har betalat och registrerat så kan man bli medlemm på MSDN och därifrån så kan man tanka ner WinXP, Vista och andra program, med RIKTIGA license/nycklar. Jag har gjort det utan några problem så japp...100 spänn för Vista är inte helt fel ;)
Hur funkar det där då, vart beställer man? :)
”There's a very thin line between dogs and cats.”
Oj glömde länka:
Pellesoft.se Btw, så ska tråden ligga i Datorer & Teknik
Och kan säga att det funkar fint fint, har tankat ner Vista från sidan och installerat allt och allt funkar fint fint =)
och varför man ska betala för att bli betatestare för ett halvfärdigt operativsystem är för mig obegripligt.
"Your greatest fear is to not be missunderstood"
vista är väl inte halvfärdigt å man blir ju inte betatestare utan får hem det hela windows vista BE eng version?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
att folk har så kort minne är för mig obegripligt, windows XP började inte funka hyggligt förrens vid SP2
Detta är INTE beta version utan FULL version!
när microsoft släpper ett nytt operativsystem så kan det räknas som en beta i dom närmaste 2 åren tills användarna har hittat alla buggar som dom har slarvat med att testa
Jag skiter i ifall Vista suger eller inte, det kan du diskutera i en annan tråd, men det jag säger här är att det är nog bättre att köpa det för 100 spänn istället för 2000 mmmkay.
word xdr, nu har dom dessutom gjort ett os på en ny kärna så då lär man ju lägga till MINST 1 år till på en processen. beta windows
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
sotarpojken P20 Kan du sedan förklara hur man handlar på pellesoft? Sitter och skummar igenom sidan och försöker se vad det är du surrar om. Ser fan ingenstans Windows Vista Orginal som jag kan uppdatera utan några som helst problem för 100 pix.
Enda jag hittar på den grötiga sidan var..
Här hämtar du hem Microsofts programvaror för att arbeta med under dina studier eller för test eller utvärdering, helt gratis!
I mina ögon låter det som om man får ta hem och testa och har en licens fram tills att man slutar studera. Låter bara väldigt luddigt.
-- Mellanslagsanvändare --
Okey, då skriver jag en liten guide för er som inte vet vad de ska göra.
Kan börja med att trycka på "På Svenska" där uppe ifall det nu är på Engelska från början.
1. Registrera sig som på en vanlig sida.
2. Logga in, och tryck på "Min profil"
3. Där ska du hitta något med Bonus medlem.
4. Sen så väljer du betal sätt osv o betalar.
5. När du har betalat så ska man gå in på "Min profil" igen och där under Bonusmedlem ska det stå att du har betalat.
6. Sen trycker man på "Studenter" i menyn till vänster och sedan väljer man fliken "Studentlicenser". Längst ner så skriver man in CSN/Mercent nummer.
När man har gjort det så tar det från 1-5 dagar innan man får ett konto skickat till din mail, kontot är till MSDN (
Länk ).
7. När man har fått username/password så loggar man in i sidan jag länkade ovanför. Och där så väljer man ett program, och tankar ner ISO filen som man bränner, på sidan får man även licensen/nyckeln.
I mina ögon låter det som om man får ta hem och testa och har en licens fram tills att man slutar studera. Nej, du kan använda licensen hur länge du vill.
Om man blir bonusmedlem via sms och skaffar det där, är MSDN kontot permanent då? Eller finns det begränsningar?
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.
Tror inte det spelar roll vilket sätt du betalar, bara det är minst 100, och glöm inte att välja "Studentpris" eller något sånt när man betalar.
Business Edition har väl inte de snygga visuella effekterna, och utan dem är Vista värdelöst, de flesta programmen fungerar ju inte (än)...
<3
Jontish P17: Sorry, men du har fel, Business har allt som Ultimate förutom några tråkiga spel, videoredigeringsprogram, och Media Center. Så ja du missar inget viktigt.
xdr att du å många ser det som en buggig ny version är en sak men en beta är det ju inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
är dettta sant? fråga fråga??
nhoj P21: sant? ---- Hm, fattar inte varför folk klagar på Vista, funkar minst lika bra som XP för mig, har installerat några updates(från Windows Update) som gör det bara bättre o bättre. Sen så får ni tänka på att Vista kräver, att det laggar osv beror helt enkelt på datorn, men som sagt, fungerar utmärkt hos mig.
fråga? borde skrivit bekräfta, men det låter ju jävligt sant, frågan är vad som händer om man slutar studera (kommer inte ske än på ett tag dock)
Går man på KTH får man Vista, XP, och massa andra program gratis.
cva ?
nhoj P21: Hm, har faktiskt ingen anning. Men jag ska maila de på Pellesoft och fråga, skriver så fort jag har fått ett svar. Men om att det är sant eller inte så kan jag säga att jag har tankat ner mitt Vista genom sidan.
då gör jag det , 100 spän är det väl värt =P
Jag fick precis svar av Pelle, licensen tar aldrig slut, du kan gå ut gymnasiet/skolan, ta examen, gifta dig, bli 84 år och ändå ha kvar licensen ;)
va i helvete, och det är riktiga vista? gud finns trots allt, skulle inte betala mer för det så
Tack så mycket! Verkar helt perfekt för oss som bara vill känna på systemet utan att betala allt för mycket.
Känns onödigt att köra vista innan det har kommit ut patchar för spel och program.
Patchar för spel? Det som är bra med Business edition är att den är 32bits Vista och inte 64bits. Eftersom massa grejjer inte funkar på 64bits.
men vad fan för 100 kronor? den som gnäller är det ju något fel på
microsoft ger ju gratis licenser till folk som pluggar, frågan är varför man ska gå genom "pellesoft"? vi fick licenser gratis direkt genom msdn eller vad det heter när jag pluggade på SU
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
men gäller det alla studenter då?
Även MAH-studenter får gratis Vista.
Vi som pluggar på DSV i kista får det också gratis
sotarpojken, isåfall borde du be ditt plugg fixa det.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
jaja jag lär ju inte få eftersom jag är kriminolog, var lite lustigare nu bara, skriv inte vi får, och anta att alla får, om dt inte är sant. tack. tjocka jövlar
Pellesoft är auktoriserad leverantör av Microsofts utbud för Microsofts sortiment av produkter till studenter under aktuell studietid.
cry me a river! --> thcrew
Här hämtar du hem Microsofts programvaror för att arbeta med under dina studier eller för test eller utvärdering, helt gratis! rätt tydligt att det bara gäller studietiden enligt mig.. särskilt med tanke på att det är en akademisk licens också..
Jag skickade ett mail till Pelle...
Hej Pelle! Jag har en fråga angående Microsoft produkter/licenser som man får genom er. Slutar licensen att fungera om man inte studerar längre? Tex. om man har slutat att plugga och CSN kortet skulle gå ut? -------------------------------------------------------------------- Hejsan.
Nej, den slutar inte att fungera efter plugget.
programmet slutar inte fungera, däremot har jag likväl svårt att tro att licensen för akademiskt arbete gäller när det akademiska arbetet e slut..
Lite trist att Media Center inte följer med, men kan väl vara värt att köpa det ändå, man vet inte hur krångligt det kommer att få updates med piratversionen..
<3
Pelle är förmodligen han som håller i Pellesoft.se =P
kan man uppgradera till ultimate sen? (jag vet att man i vista när som helst kan uppdatera till en bättre version - för en slant).. eller har dem tagit bort den funktionen på studentlicenser...
"fördomar fördummar"
ChopACop P2: Nopp, det funkar fint att göra så. Fast du får nog inte ultimate för 100 spänn =)
bra där sotarpojken :) vi behöver lite mer sånt här i forumet och lite mindre av folk som bara gnäller!
jag hade lätt kört på det där om jag hade kört windows!
varför klaga på 100kr för ett OS som du har i nått år när du betalar flera hundra för ditt bredband varje månad:)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
japp, glömde tacka för tipset, sjukt bra, jag är förvånad av vistas snabbhet, det känns 10x snabbare än XP, och då har jag ändå alla effekter o sånt på. Dock min fråga var ang. att man inte får mediacenter till, och om jag i framtiden var sugen så skulle det funka... jag har kollat upp det där med vista ultimate, det kommer ligga runt 1800 för att uppdatera till ultimate.... det är ändå billigare än dem 4750 man skulle varit tvungen att paya annars...
"fördomar fördummar"
ChopACop P2 kan man stänga av effekter? hur isf? Har bara lekt lite med bista på min laptop i ett par dar.. verkar funka fint..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
ChopACop P2: Aja, tycker du att det är värt att betala 1800 spänn för att få Media Center?
har fler tankat detta och det funkar, liksom? är det stort och jag bör inte sitta på grannens när jag tar hem det? :)
i get more pussy then panty!