I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-03-10 10:52

datorproblem

Jahapp, så var det dags att sätta in sin gamla 200 GB hdd (vanlig IDE, ej sata). För det första så hittade jag ingen strömkabel som nådde till min hdd, förutom den strömkabel som går till min dvdrom. Jag kopplade ur den för att testa om disken gick igång och så, och den fungerade utan problem. Formaterade disken och sen så stängde jag ner datorn för att koppla in strömkabeln till dvdromen igen och åkte ner på stan för att köpta en förlängningskabel till strömkabeln.

Hänger ni med så långt?

Anyways, förlängningskabeln fungerade inte. Ingen ström till hdd. Hepp, aja, men jag kopplar väl tillbaks som förr och struntar i hdd tills vidare. Nä, för då fungerar inte dvdromen. Den får ström för det ser jag på själva dvdromen att den lyser. Men datorn hänger sig i uppstartsläget (där man kan välja att göra systemförändringar osv). Drar jag då ut strömkabeln till dvdromen så rullar burken igång som vanligt ( detta även när den hängt sig och jag då drar ur strömkabeln till dvdromen )

Någon som kan hjälpa mig, förstår att detta är väldigt rörigt att läsa. svårt att förklara utan bilder och skit... :)

trevlig helg!

Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!