Bekväma hörlurar att somna med
Jag vill kunna lyssna på musik när jag somnar, men för att inte förarga grannarna är det bästa givetvis att plugga in ett par lurar. Problemet är att de in-earlurar jag testat skaver i det öra som vilar mot huvudkudden. Är det någon som har ett tips på ett par lurar som är bekväma även när man ligger ner? Är det bättre att satsa på ett par "vanliga" hörlurar (alltså inte snäckmodellen) kanske? Självklart vill jag att det ska vara bra ljud i dem också. Helst inte för dyra, hade tänkt mig runt 500-600 spänn. Alla tips som kan göra mina insomningsstunder bekvämare mottages tacksamt. :-)
What it is, it is and what it ain't, it ain't
tror inte det där är så nyttigt för öronen faktiskt
http://www.sthlmmd.se
det finns ju såna där mjuka, stickade som ser ut som öronmuffar, dom e feta men kommer inte på vad det är för märke? :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hur menar du? För att det trycker mot örat?
främst för att hörlurar generellt är inte så bra mot öronen iaf inte vid längre stunder av lyssnande, sen så misstänker jag att öronen behöver vila lika mycket som resten av kroppen
http://www.sthlmmd.se
puszel P21 Nej, jag vet att hörlurar inte är så bra för öronen/hörseln, men det handlar inte om längre stunder av lyssnade utan om ca 45-60 minuter. Absolut max två timmar, har jag inte somnat då ger jag upp och kollar på tv istället. :-)
onetrick: nu fattar jag inte? du ska alltså ha ett par hörlurar som du kan somna med i örat, men ändå så lyssnar du bara på musiken i 45-60 minuter..Så antingen så sover du jääävligt lite varje natt, alternativt att du tar av dig hörlurarna i sömnen?Shit nu vart jag nyfiken, så snälla berätta your little secret:D
Vila i frid Daniel ! 091030
jag vill åxo ha sånna :(
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
p2dab En playlist som tar slut efter 45-60 minuter kanske?
OneTrick F25 Dessa brukar jag själv somna med, sjukt bekväma, billiga och ljudet duger.
Tycker du de är för hårda mot örat så kan du alltid köpa till ett par
sånna här.
http://Soldjah.blogg.se/
har sett en kudde med en högtalare i, kommer dock inte ihåg var. annars finns det ju billiga små datorhögtalare (aktiva) som man kan plugga in i spelaren och ställa bredvid sängen.
Sett att det finns nån sorts högtalare för att ha under kudden som inte låter nått för omgivningen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
p2dab Som Amandus säger. Jag behöver liksom inte ha musik när jag sover utan det är bara när jag ska somna. Sen brukar jag visserligen lyckas ta av mig lurarna i sömnen också, vettifan hur.Amandus P18 Tack för tipset! Får testa de där, de kostade ju inte så mkt. Annars lät ju det här med högtalarkudden som en dröm... :-D
Jag sover utmärkt med Sennheiser HD250 II, stora men bekväma så att man inte störs av utformningen.
Reloop RH-3500 PRO LTD White är hörlurar som jag ska skaffa och jag kan nog rekomendera dom till dig, snygga och sköna är dom, bra ljud för sovstunder och bra pris.. dock så kommer det frakt och moms på det så dom kommer ligga på en 700kr+ men det är dom värda.
Dock så äre det inte bra å sova med musik :P pajar allt möjligt, men iaf du tar ju bort dom i sömnen så det är ju nemas problemas.
Enjoy
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
De där såg ju riktiga värdelösa ut att somna med, du måste ju ligga på rygg. Tror de som amanudus rekomenderade kommer att fungera bäst. Snäckor får lite ont i örat av om man ligger på sidan..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
amfetaminpsykos Tyvärr a bit over my price range.Fatcaesar P20 Ohh vad fina det är! Jag behöver ett par nya hörlurar för dagligt bruk också så de där känns riktigt värda. Som sagt... playlisten tar slut efter 45-60 min så nemas problemas. :-)druid Vad menas? Jag har använt hörlurar några timmar per dag i typ 14 års tid utan problem med vaxproppar.
OneTrick F25 Jag tycker att du isåfall ska satsa på dom :) jag ska köra dom delvis för hur dom serut + bra pris fär bra lurar
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
okej länken funkar inte men kopiera den där texten så funkar det.
fatceasar: damn! fan va cleana, dom ska jag fan lätt skaffa. Surt att momsen tillkommer.
solar mig i den permanenta glansen av mig själv.
Jag brukar alltid somna med musik på, i högtalare då.. Finns inget skönare :)
^ Smart sagt.
amfetaminpsykos Visst e d grymt bra ljud i Senheiser lurarna men jag vete fan om dom e särskilt sköna å sova med, kanske om man e en av dom som klarar av somna på rygg men om man som jag sover på sidan så e dom inte särsklit sköna. Man får lock i öronen när dom kuddarna släpper ut all luft å fixar typ vakum
Dj Cj*
ANVÄND INTE KOSS PORTA PRO! SOMNADE MED MINA OCH DE GICK SÖNDER!
Get Random!
ipod snäckor (nya modellen) är grymm sköna att somna till, inget värsting ljud som kommer ut men det funkar perfekt till godnatt musik...
Help me, Jesus! Help me, Tom Cruise! Tom Cruise, use your witchcraft to get the fire off me!
jag lyssnar med koss porta pro varje kväll, jag somnar lätt med dem och jag gör nått konstigt i sömnen, en gång när en polare slaggade över så somnade jag rätt tidigt med dem på, då hade jag tydligen tagit av mig hörlurarna i sömnen, dock inget jag kommer ihåg , men varje morgon när jag vaknar ligger mp3 spelaren och hörlurarna på hyllan bredvid sängen..
Lookin at you through the glass..
Hehe, jag somnar också alltid me pluggar i.. dock så ha jag oftast vänt på mej så mycket när jag vaknar så dom ligger ihopskruvade till en klump breve sängen..
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Jag har ett par shure e2c har lyckats somna med dom två nätter i rad nu!.. hur bra som helst, =)
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010077823
™™™™™