Det finns VNC-lösningar för mac också, om inte annat så kan du köra windows remote desktop också, såvida det inte är någon annan typ av maskin du kör emot. Kolla upp om just ditt VNC-program finns till mac, annars får du nog byta. Du kan köra alla windowsprogram på macen, på ett eller annat sätt. Parallells funkar bra, då får du en virituell maskin i ett program. Nackdelen är att det drar mycket resurser. Crossover funkar för en del program, om det finns någon anledning till att du inte kan använda ett macalternativ till dina program, finns nästan för alla applikationer. Expose är standard, programmet i hörnen. Alla som använder windows "visa skrivbordet"-snabbikon kommer älska det. Du kan även fixa fina program som ger dig ännu bättre desktop, mycket tack vare släktskapet med *nix-världen, där det finns massor med fina sådana lösningar. Virtuedesktop ger dig flera olika virituella skrivbord med fina lösningar för att byta mellan dom. I kombination med parallells eller remote desktops kan du i princip köra olika operativsystem på olika desktops. Video: http://www.youtube.com/watch?v=Dbt9upE6hpM Listan du postade: - Firefox - Finns för mac, har även en snabbare kusin vid namn Camino - VNC - Se ovan - MSN - Finns många olika, AMSN, Audium osv. - VLC - Finns för mac, är imo bättre på mac än på windows också. - Ventrilo - Finns för mac, vet ej hur bra klienten är dock. (Beta tror jag) - uTorrent - Verkar gå att köra via crossover, dock ser det inte så bra ut i mina ögon. Hade nog valt någon av native-mac alternativen, Azeurus kör jag på macen, utorrent på windowsmaskiner. - Adobe programmen (Photoshop, Indesign, Acrobat reader) - Finns för mac. Det är i det här området det finns sjukt mycket bra program för macen för övrigt. - DeamonTools - Behövs ej. Du kan spela upp .img/.iso/.blabla direkt i vlc och om du inte vill det, kan du bara dubbelklicka på dom, så mountar OSX dom på skrivbordet.
"The badder you seem, the more lies you tell..."