Jättekonstigt datorkrångel HJÄLP!
idag när jag kopplade loss laptopen från dockstationen (för att jag inte vågade ha sladden i när det åskade men ändå kände ett starkt behov efter att kolla på star trek) hände följande:
Datorn startar
Windows XP startfrekvenssaken går igång
(och nu ska skärmen slockna i ca. 1-2 sekunder innan inloggningssidan kommer upp så man kan logga in helt enkelt)
ingenting händer
skärmen har någon slags ljus nyans av svart och även om datorn småarbetar litegrann händer ingenting. så jag väntar och väntar och ingenting händer.
trycker av o sätter på den igen med samma resultat. jag börjar fundera på om det är något fel med skärmen o trycker tab enter för att logga in även fast jag itne ser nåt men ingenting händer. fortsätter att trycka av o på utan något resultat medan mina ögon fylls med tårar...
nu provar jag att koppla i den i dockstationen igen för att se om den överuvudtaget lever, vilket den gör. stänger av igen och funderar på om den kanske saknar den externa hårddisken eller nätverkskabeln o om det e därför den inte kan starta så jag provar att starta igen me ovan nämnda saker ikopplade en i taget men utan resultat. (ljudkort, mus o webkamera känns inte ens värda att prova..)
Provar att starta datorn med bara strömkabel, utan dockstation, och det fungerar oxå finemang - så frågan är: VAD FAN ÄR DET FÖR FEL?! :S
Borde itne vara nåt fel på batteriet eftersom det funkat alldeles utmärkt fram till nu och eftersom den ändå kör igång startfrekvenserna o kan köras i felsäkert läge.. så vad kan det vara för fel?
Allt jag ville göra var att se ett avsnitt star trek medans det åskade..tji fick jag!
Snälla, hjälp mig någon! jag fattar nada