I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

mitt internet är knas?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-01-23 18:06

mitt internet är knas?!

Nu har det varit under en längre perios, nästan 2 månader.
Mitt internet har nå jävla fel som dom inte kan lösa från BBB eller när de kmr hit..
Faktum är att internet funkar som den vill, ibland funkar hur bra som helst för att senare slockna!

Har varit mkt snack om första telejacket, och allt sånt där snack varje gång man ringer upp... men det kan inte vara det.

En annan intressant grejj är att internet FUNKAR då jag RINGER med hemtelefon till någon och låter telefonen vara på, dvs brukar jag ringa min egen mobil ibland och låta den stå för att internet ska funka... ett sjukt samband...

Någon utav er som har erfarenhet av det eller vet vad det kan bero på?

tack!

2007-01-23 18:57
Det låter vansinngt billigt att ringa din mobil samtidigt som du ska använda internet...

Annars så tror jag att det med första telejacket är precis det du ska kolla, men jag vet inte..
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2007-01-24 03:40
Varför kan det inte vara första telejacket "och allt sånt där snack"?

Du kan ju alltid be en elekriker kolla vad som är första jacket och sen ändra det till det jack du använder.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 07:15
skankywhore: televerket;)
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2007-01-24 07:17
funkar med en elektriker också
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-24 07:41
har också haft problem de senaste månaderna med bbb... har 24 mb.. men kommer upp i ca 2 mb.. har ringt kundtjänst, dom har skickat en ny nätverkskabel, de skulle troligen lösa problemet. kan det vara samma för dig?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-01-24 11:23
förstajacks snacket har väl alla råkat ut för haha
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2007-01-24 11:40
dina telejack kan vara seriekopplade. det råkade jag ut för när jag flyttade hit, då fick jag en guide av kundtjänsten (glocalnet) hur jag skulle göra/koppla för att jag skulle kunna få ett "första telejack igen", var jättelätt
aigt?!

2007-01-24 16:06
skankywhore: televerket;)

Televerket avskaffades 1993, och delades upp mellan Post- och Telestyrelsen, Teracom AB och Telia AB.

Så mitt förslag är att ringa Kongliga Elecktriska Telegraf-Werket, dom har säkert koll på saker och ting.

Eller en elektriker. Teleledningar är nåt som man ska kunna dra för att klara utbildningen.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-01-24 20:59
Så här är det... ganska intressant, först fick jag byta ut modem. senare fick jag byta det nya modemet till ett annat.... de har varit här från telia och nätverksakuten(BBB) och fortfarande inte kunnat lösa problemet....

Tydligen har jag koppling till de, med en så kallad "flappande länk" som ansluter sig till internet lite när den vill.....
De har själv ingen aning men de tror att felet ligger i kablarna från huset till närmaste telestation.....

har ingen aning ja :S