Datorspel i 800X600 (skärmupplösning)?!?!
Spelar det nån roll om man t.ex. spelar spel i 800X 600 eller 1024 X 768 (eller högre), blir det sämre bild, om det är mindre bildpunkter, eller kvittar det?? För min skärm anpassar sig till 800X600, så jag undrar om det hade varit högre bildpunkter typ 1024 X 768, hade det varit bättre bild då??
du hade sett mer åtminstonde
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
vad menar du med mer?? Blir det bättre grafik??
Siffrorna står för vilken upplösning som används, hur många pixlar som syns på skärmen samtidigt. Fler pixlar= bättre bild.
Att spela spel i 800x600 ser ut som skit.
Men bryr man sig mer om spelkänslan än det grafiska så är det skitsamma. Kör på vad du vill då. Men som sagt, fler pixlar, bättre bild.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
det kan dock bli väldigt skillnad i prestation
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Spelkänslan blir sämre när allt i spelet består av millimeterstora kvadrater. :]
BurstMode , hur menar du?the_real_apa ...så om man spelar ett SNES spel idag så finns det ingen som helst känsla i det eller? Många är för bortskämda med det grafiska i spelen och hänger upp sig om det ser för orealistiskt ut(men ändå så spelar det orealistiska spel). Själv kan jag fortfarande få en grym spelkänsla då jag spelar äldre spel oavsett om det är på en Amiga, MegaDrive, äldre PC-spel eller SNES.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Men när jag byter till nåt annat (högre) så går det ju inte:( då blir det konstig bild, mycket dåligt upplösning, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, för den anpassar sig som sagt, till min lcd tv, då kan jag bara köra 800X600!
hur ser det ut med grafikkortet? klarar den av att spela spelen i sån upplösning?
om du spelar på tvn är det väl inte så konstigt eftersom tvn säkert bara kan visa 800x600 jefe, det jag menade var att om du kör ett spel i 800x600 kan det flyta perfa men om du kör det i 1600x1200 så kan det lagga ihjäl och i vissa underbara fall tvärtom
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
Såklart att snes-spel och andra gamla spel ser okej ut i låg upplösning, de är gjorda för att spelas i låg upplösning. Testa att spela ett lagom nytt spel till PC i 800x600, säkert jättefint.
LCD skärmar är anpassade för en speciell upplösning och visar bäst bild i den upplösningen. Så är den anpassad för 800x600 är det den upplösningen du ska använda för bästa bild.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grafikkortet är en radeon 9600 (256MB), Ja men kanske det är så att tvn bara kan visa 800X600, men man vill ju klart ha bättre... om det går
då får du nog köpa en bättre skärm/tv
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
denna jag har är splitterny, plus så skulle den vara en av dem bästa i affären, 32 LCD Samsung...
Det ser ju absolut inte OK ut, det ser för jävligt ut men man vet vad allt föreställer och är det ett bra spel så har den känslan. Jjag märker däremot ingen sämre spelglädje om jag kör ett nytt pc spel i mindre skärmupplösning...fortfarande sitter inte spelkänslan i grafiken eller upplösning, men men om andra tycker att det är så, fine.
Måste varit en väldigt sunkig butik om den bästa LCD skärmen har 800*600 som max upplösning.
grejen är jag kan få 1152 X 648 upplösningen, i själva skrivbordet, men spelen har inte just den upplösningen, dem har 800*600, 1024*768, och det e bara 800*600 som går i själva spelen, dem andra blir fel, och 1152*648 finns inte i spelen!?!?
Blir lätt så när man använder en TV till något dem inte är gjorda för. Köp en datorskärm nästa gång.