I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-01-08 16:50

Datorn startar om?

Jo nu är det så här; igår när jag skulle gå och lägga mig märkte jag att den stationära datorn var på, antagligen är det min kära mor som glömt stänga av den - så av ren trötthet så tryckte jag bara in Start-knappen på datorn med stortån när sängen ändå var åt det hållet.

Men tidigare idag när jag bestämde mig för att surfa lite på Internet så vägrade datorn att sammarbeta. När jag sätter på den så står det att Windows har stängts av på ett felaktigt sätt och man kan välja på att starta i "Felaktigt läge" och dylikt. Men vad jag än väljer så kommer det till en viss gräns där Windows laddar, sen blir det bluescreen i en halv sekund för att sedan starta om igen.

Så nu är ju min fråga: Finns det någon chans att man kan använda datorn igen utan att behöva formatera om den (har nämligen inte fått med den skivan man behöver för att kunna göra det)?