I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra rent tangentbordet

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-01-07 20:40

Göra rent tangentbordet

Hej, hur gör ni rent era tangentbord? Brukar alltid köpa nytt när det blir för smutsigt men det blir dyrt i längden. Finns det nåt medel man kan använda? Man vågar ju inte ta för mycket vatten för då kan det kan bli kortslutning(?)
Men jag vet bestämt att man ska stänga av datorn när man gör det, annars kan vissa program o filer försvinna :-O

http://sajaaaa.blogspot.com

2007-01-07 21:08
Min morsa diskade sitt i diskhon med varmt vatten och sköljde det under kranen. Funkade inte så bra efter det.
Skäms du inte?
Redaktionen

2007-01-07 21:12
Ultra

Hahahahaha, fan vad härligt..

Jag vänder på mitt och skakar det!  Eller om jag känner mig duktig så dammsuger jag det och dammtorkar det, varför köpa nytt för att det är smutsigt? Idioti :S
namaste

2007-01-07 21:13
Om man inte har en bärbar dator så kan man pilla bort tangenterna på dom flesta tangetbord, sedan rengöra dom (endast tangenterna) genom att köra dom i diskmaskinen eller nått annat fiffigt sätt.
När tangenterna är bortplockade från tangentbordet så kan man lätt rengöra ytan under tangenterna där det samlas all möjlig skit, lättast är att använda en dammsugare.

Om man ej kommer ihåg var alla tangeter skall sitta så kan det vara rätt smart att antingen skriva upp hur dom sitter, skriva ut en bild på datorn innan du gör detta. Eller så kankse du har ett till tangentbord hemma någonstans som du kan kolla på.

Tänk på att alla delar skall vara snustorra när du plockar ihop det igen.

2007-01-07 23:15
är ju bara att öppna skalet å ta loss å dammvippa av det å torksa rent.sätta ihop,sen är det som nytt
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-01-07 23:19
sån luftsprejj funkar fint tydligen för att blåsa rent har ja hört..
cry me a river!
--> thcrew

2007-01-08 06:29
joda
jo tryckluft på burk fungerar också :)

2007-01-08 19:16
tryckluft och antistatiskt rengöringsskum!
"?"

2007-01-08 20:43
sån ja menade =)
cry me a river!
--> thcrew

2007-01-08 20:46
jaa vänd och slå, och lär er tvätta händerna, så blir det inte så skitigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-08 20:48

nhoj värre saker än så som slinker ner..
hår damm hud massa nasty shit..

cry me a river!
--> thcrew

2007-01-08 20:54
nasty shit? nåja
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-02 22:43
med dammusgaren, byt ut munstycket till en liten borste. Om du har en riktigt smutsig kan du använda örontops (så du kommer åt skiten emellan)??
kanske våtservett, brukar jag köra på jobbet då mina laptops hemma alltid är kliniskt ren.
Tack & Hej!

2007-06-02 22:46
Vänder på det, bankar i bordet. Sen torkar med en trasa över bara. Fan inget mer :P

2007-06-04 03:17
Tar bort alla knappar lägger dom i en hink med vatten med lite diskmedel eller såpa eller nått. Låter stå någon timme sen spolar jag rent tangenterna. Innan tangenterna trycks på igen så brukar jag göra rent själva "bordet"(?!) också.

Känns som nytt efter det.
That's just stupid.

2007-06-04 07:23
vågar fan inte ta bort mina knappar, känns som dom sitter fast för evigt :P

2007-06-04 19:09
haha, kan ta bort mina knappar på 1 sekund :) har Z-board, as enkelt att göra rent ;)

2007-06-05 14:24
plockar bort alla tangenterna sen varmt vatten och topz
skojjainte

2007-06-05 18:34

använd nåt rengöringsmedel med propylalkohol i och putsa med. tops, trasa eller nåt. för att komam åt skiten under tangenterna kan man ju använda tryckluft på burk som någon tidigare nämnde.