I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med min Hp pavilion.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Lyricist

2007-01-04 21:16

Problem med min Hp pavilion.

Hejsan

Jag fick en HP pavilion dv6000 i julklapp. För er som inte vet och ifall det skulle ha någon betydelse så är det då en laptop.

Iallafall så har den funkat perfekt enda tills igår då den började lagga och hacka. Det som händer är att allt fryser, fast jag kan röra musen och det händer saker på t ex msn, musiken hakar inte osv. Först trodde jag detta berodde på att jag laddat ner limewire pro eller eventuellt fått ner någon skum fil därifrån, så jag raderade programmet och alla filer jag laddat ner genom limewire.

Hackandet började alltså när jag skulle spela upp en mp3fil i limewire. Idag när jag startat om datorn, fått på winamp och skall j
höja volymen med datorn så händer ingenting och allt fryser igen. Då misstänker jag alltså att det är den lilla touchpanelen där man höjer/sänker volym, stoppar/spelar upp saker och även kan få igång quickplay som krånglar.

Det jag då undrar är om ni har några bra tips på hur man kan fixa detta eller om jag bara skall ta med mig datorn och dra till stället vi köpte den och klaga hål i skallen på dom?

Vore fett nice om det löste sig.