I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om internet leverantören klantar sig..

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-12-28 19:18

Om internet leverantören klantar sig..

Det är så, att jag avslutade min internet-tjänst i sommras. Tänkte välja ett nytt för att jag tyckte att det var lite dyrt.
Jag gjorde det, allt gick bra, fick hem brev om att jag skulle avsluta med det bolaget och skrev på ett papper. Fick hem ett till papper på att det var avslutat från och med ett datum. Bra tänkte jag.

Nu, ett par månader efter att det skulle ha vart avslutat kan jag fortfarande surfa på som vanligt, får inga räkningar dock. Det är som sagt avslutat.

Det jag jag tyckte var underligt var att personen i kundtjänst när jag avslutade mitt konto sa att det endå inte hade vart nå aktivitet på linan så hon förstod att jag ville avsluta, antagligen för att personen inte trodde att jag hade använt det. Har inte vart ett helgon när det kommer till downloads om vi säger så, det var lite märkligt.

Vad händer nu? Är det egentligen fritt fram för mig och surfa på, deras misstag helt enkelt? Kan bli återbetalningsskylldig för de månader jag inte betalat men surfat?