I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-25 22:21

beställa iPod?

har funderat på detta ett bra tag nu o tror jag ska genomföra ett inköp. dock har jag lite frågor till er som har lite erfarenhet av iPod.

först o främst kan jag ju berätta att det är en iPod Video 30gb som jag är ute efter.

ni som har haft en under en lite längre tid(inte sen julafton), har ni några kommentarer om ni är nöjda, missnöjda eller bara vill berätta något man bör veta innan ett inköp.

Jag skulle också gärna vilja höra lite om folks erfarenhet av andra alternativ till iPoden och varför man bör köpa dem istället.

tack

2006-12-25 22:37
alltför gammal kan den väl ändå inte vara då videon inte är mer än ett år?

2006-12-25 22:39
c-dwoRF

jag har haft en iPod video 80gb sedan ett par veckor tillbaka, jag är helnöjd. Bästa prylen jag köpt på länge.
Hiphaaaap.

2006-12-25 22:42
Jag har haft min 80gigare ett par månader. Den duger väl till det jag har den till (fastdockad i ett par högtalare i badrummet), men jag skulle inte köpa en om jag skulle ha den som en vanlig mp3-spelare. Tycker det är krånligt att man måste föra över allt via iTunes. Sen funkar inte alla filmklipp som jag trodde skulle funka.

Men det kanske är så bara för att jag inte hackat min som man ska göra...?

2006-12-25 22:44
Jag har haft två st. Båda gick sönder. Många jag känner har haft ipod som fuckat sig efter ett halvår/år.

Sjuka var då min senaste lade av, nästa dag fick jag reda på att min polares ipod (samma modell) hade dött samtidigt, och med exat samma fel..

CONSPIRACY!

2006-12-25 22:50
Tjejens bror klagar dock lite på kvalitén då han är inne på sin tredje nu hehe, dock kan det bero på hur man hanskas med dem oxå hehe.
Men ipod är status!

2006-12-26 18:59
okok, laddar man dom i vanligt el-uttag, hur lång tid tare o ladda fullt?

2006-12-26 20:05
jag har + att jag känner folk som har. inga problem. vet ingen som har stött på något problem what so  ever.

du får med sladdar för laddning. sladdar till datorn, du för över med USB. du kan även ha iPoden i datorn så laddar den samtidigt som du för över grejer.

1 nackdel är att du måste konventera om dina filmer och filmklipp. inga problem med det dock, bara att ladda hem ett program som sköter det där ganska bra.

för att fixa in musik i iPoden så måste man använde antingen iTunes eller winamp. går såklart att lägga in genom att använda den som flyttbar disk men då kan du inte lyssna på grejerna utan bara ha den som disk.

go get one!
 i get more pussy then panty!

2006-12-26 23:42
ok, tack.
ere nån skillnad att använda winamp istället för itunes o tvärtom?

2006-12-27 02:16
c-dwoRF: Till winamp behöver man nåt tillägg för att det ska funka, sist jag och en polare testade med hans ipod va det ganska krångligt, men det va fel på hela ipoden då typ. Men jag har för mig jag läste att man kan ta in låtarna från ipoden till datorn igen med det winamptillägget, något man inte kan i itunes. Fast det va ett tag sen så allt kanske funkar bättre nu.
njut

2006-12-27 13:03
för att använda winamp behöver du den nyaste versisonen, eller det finns iaf i alla de nyaste. där klickar du på en låt, högerklickar eller nått, sen står det nått som "send to iPod", mycket enkelt, inga svårigheter.

2006-12-27 21:02
confidence: tack för infon!

Någon som vet vilket program som är smidigast att använda för att konvertera filmklippen? Söker nåt litet program just för det ändamålet bara.

Sen undrar jag om någon vet vilken upplösning som är den ultimata för att få en bild att passa in i skärmen på ipoden. Den gör ju om bilderna själv, men jag skulle ändå vilja veta vilken upplösning skärmen körs i för att kunna tanka över bilder i "rätt" storlek.

2006-12-27 21:47
CapKillah
Videora är riktigt schysst att konventera om filmerna i. finns många valmöjligheter, jag har dock aldrig ändrat något, tagit stadard som redan står i sen konventerat och aldrig haft nå problem i Poddisen.

2006-12-27 22:14
confidence: Tack än en gång! Snart blir jag väl skyldig en avsugning eller nåt...

2006-12-27 23:26
Men ipod är status!

Haha ja, ungefär som Trabant.
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-12-28 14:06
Köp en för fan!! jag har haft min sen typ förra påsken, och aldrig varit några problem för mig förutom med överföring av filmer:P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.