I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Integreratljudkort som kollapsat

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-11-18 19:51

Integreratljudkort som kollapsat

Halloj.
För lite drygt en vecka sen slutade ljudet helt plötsligt fungera på min nu 1 år gamla dator. Har testat det mesta, formaterat o laddat hem moderkortets senaste drivrutiner o sånt men inget funkar.
Har Asus A8N-SLI DELUXE moderkort och man får inte me nåt typ av manager program där man kan ändra o fixa me heller.
Och i enhetshanteraren finns inget ljudkort med på listan, va fan ska jag göra? Börjar bli måttligt trött på o bara lyssna på datorns surrande o ingen go musik!
Stort tack på förhand om nån kan hjälpa mig!

Shake n' Bake!

2006-11-19 03:27
Snälla! Nån kunnig inom detta borde la veta nån lösning? Sjukt musikdesperat!
Shake n' Bake!

2006-11-19 11:33
kolla i bios om det finns där kanske "råkat" bli inaktiverat
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-20 18:11
Det sjuka är att det funkar ibland o ibland inte.. Kan sitta o lyssna på en låt, som helt plötsligt stannar o allt blir tyst. Sen efter typ 5min så drar den igång igen... o vi snackar inget lagg eller dylikt.
Shake n' Bake!

2006-11-20 18:16
Har du varit i datorn och "pillat" ?
låter lite som glapp i någon kontakt på moderkortet.
"fördomar fördummar"

2006-11-20 18:17
inget glapp i kontakten nånstans då? testat olika hörlurar/högtalare osv?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2006-11-20 19:00
okej, nej jag har inte pillat i burken men jag kanske ska öppna o kolla efter lite då...

har bara ett par högtalare dessvärre.. men ibland kommer det upp att jag inte har nåt ljudkort installerat i ett felmeddelande... o nästa stund funkar det hur bra som helst liksom.. spooky
Shake n' Bake!

2006-11-20 22:26
kolla i burken sen tanka senaste drivrutinen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-23 21:58
Om du läst det jag skrivit så är redan senaste drivisen tankad.
Shake n' Bake!