I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-16 01:43

TV i EDGE-telefon?

Hejhopp!

Har relativt nyligen köpt en EDGE-telefon i form av Motorola v360 med telia som kontantkort. När jag surfar in på telias "surfport" kan man välja att titta på tv i mobilen och det vore ju skoj. När man klickat på tv i mobilen står det bland annat.
"Obs! Du har en sk EDGE-telefon. Utbyggnad pågår för att kunna titta på TV med dessa telefoner..."
När jag klickar på en kanal och vill titta så får jag felmeddelandet "Känner inte igen filtypen"

Vad kan felet bero på? Jag har "EDGE-uppkoppling" så det borde inte vara det. Att jag får felmeddelandet "Känner inte igen filtypen" kan väl bero på att min mobil inte kan spela upp TV, eller är det så att det inte ännu är möjligt med TV där jag bor? Om min mobil inte klarar TV, finns det något sätt att uppgradera den så att den gör det?
Jag bor i Uppsala, vet inte om det är utbyggd med TV-tjänsten här.

Måste man ha något "extra" än EDGE eller 3G för att titta på TV? Jag tror att min mobil (Motorola v360) Har något slags streaming-program.

Tack på förhand!