I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-11-13 16:36

Datorn startar ej

Jag kan inte sätta på min dator.

Senast jag använde den var ca 3 dagar sen och jag stängde ner den som vanligt. Men nu när jag trycker på powerknappen händer ingenting. Jag har kollat så sladdarna sitter i ordentligt osv, men ingenting händer.
Detta har hänt förut, men den gick igång efter att jag dragit ut sladdarna och satt i dem igen (måste alltså ha suttit "löst").

Så vad tror ni?
Finns det något jag kan göra för att få igång den eller är datorns 9 liv förbrukade? (vore skitjobbigt eftersom jag har massor av filer som jag absolut inte får tappa bort!).

Whoa, hjälp mig.

...Jag skojade bara!

2006-11-13 16:42

ta merej hdn till en polare och dra in den i den daotrn och testa..
själv har jag samma problem typ, fast min funkar som den ska.. så länge min hd inte ska starta windows :)

cry me a river!
--> thcrew

2006-11-13 16:56
joda 
Ok. Så det kan vara fel på hdn alltså?
Tror du jag kan rädda mina viktiga filer då? (dom ligger alltså på en annan hd än vad windows gör).

Är det lönt att skruva upp datorn och kolla så det inte är glapp någonstans? Kanske i samband med powerknappen?
...Jag skojade bara!

2006-11-13 17:24
Kan passa på att understyka att datorn inte sätter igång överhuvudtaget. Dvs, när jag trycker på powerknappen så verkar det som att sladden inte är i.
...Jag skojade bara!