I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ASIO drivruitner för SB Live!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-10-31 18:00

ASIO drivruitner för SB Live!

nu e det såhär att jag har ett program för att lägga bra effekter när man spelar in elgitarr vid namn GT player express... problemet är bara att när man använder det programmet blir det ungefär 1 sekunds delay på det man spelar in... alltså oavsett om jag kör med en mic eller en elgitarr så kommer det man säger/spelar ungefär en sekund efter...

förstod först inte vad problemet var så jag gick in på D-sounds hemsida samt M-audios hemsida och fick reda på att det var p.g.a. av dåliga ASIO-drivrutiner. Så jag fortsatte googla runt efter bra ASIO drivrutiner för mitt kort och fick reda på att det finns en tillverkare som gör dessa för creativekorten helt ideelt som tydligen skulle funka skitbra... så jag testade installera dessa men fortfarande är det ingen skillnad... vet inte om jag gjorde nåt fel under installationen men det tror jag inte, och har installerat de 3 ggr nu...

Så nu vänder jag mig till er, är det någon som har erfarenhet av ASIO-drivrutiner som kan hjälpa mig? eller är det helt enkelt så att jag behöver köpa nytt ljudkort? jag vet att Creative korten inte är speciellt bra ämnade för att spela in musik men det har funkat bra för mig i snart 1,5 års tid med cool edit när jag spelar in vocals, men med elgitarren blev det strul...

kanske är det så att någon vet ett liknande program för att lägga effekter på elgitarr så som distortion etc som inte behöver ASIO-drivisar?

jaja, tack på förhand! peace!