I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En riktigt sjuk grej!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-10-31 17:37

En riktigt sjuk grej!

Ska försöka att fatta mig kort, har en ny dator och köpte en ny TV för ett litet tag sen. Skaffade mig en trådlös mus för att kunna ligga i soffan (ca 2m från datorn) och hoppa bland avsnitt och se och pausa i filmer och sådana där grejjer genom datorn.

Nu kommer vi till det riktigt sjuka.

Första musen jag provar, en Microsoft som utan problem funkar på jobbet från 5 meters håll, duger gott för mig som nuförtiden enbart använder datorn till andra saker än spel.

Testar den i mitt hem och här är det helt fucked upp, den funkar endast när jag sitter vid skärmen, går jag bort med den en meter så slutar den funka helt.

Fine tänker jag, ett måndagsex.. sticker ner till affären idag och förklarar och får tillbaka pengarna. Skitaffär tänkte jag och sticker till en annan affär. Köper mig en logitech av en lite äldre model men testar den på jobbet först där den funkar klockrent, från ungefär 7 meters håll...

Kommer hem nu och kopplar in den, laddar hem senaste drivisarna och döm av min förvåning, samma problem här! Och till och med sämre, musen fungerar uruselt även vid datorn.

Vad i helvete kan detta vara? Vet ju att det går via "radio" eller vad det kallas och jag börjar tänka, det ligger en Taxistation cirka 50-100 meter från mitt hem och deras "radio-teknik" har tidigare spökat för oss som bor här, bla har tv bilden på vissa kanaler varit  urflippade ibland... Kan man nånsin få nån klarhet i det här eller blir jag tvungen att köra med min gamla vanliga sladdmus och röra på fläsket när jag ska se på tv'n genom datorn?