I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SATA Raid problem! Snälla hjälp...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-10-27 19:04

SATA Raid problem! Snälla hjälp...

Jag ar två stycken samsung spinpoint 250gb i raid... Och en WD raptor på 36gb som systemdisk... Och Det har aldrig vart några problem.. Har kört så i snart ett år.. Men häromdan så försvann min raidpartition!!?? Och jag fattar verkligen inte vart den är... Jag skulle uppdataera mina raid drivisar och så bara försvann den... Satte tillbaka dom gamla drivisarna.. Still nothing...

Jag hittar diskarna, jag ser dom och att dom är ok.. Men det finns ingen raidgrupp och jag kan inte skapa en ny.... Sjukt!

Snälla, är det nån som kan hjälpa?

Tack på förhand /C

Watch out so you dont step in the bullshit!

2006-10-27 19:05
Vill ju inte bara formatera dom och göra om.. Dom var helt full dessutom... 500gb av massa gosaker som jag VERKLIGEN inte vill bli av med... :(

2006-10-28 21:15
för att det ska funka bättre, men det gick ju tydligen åt helvete
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-28 21:19
det misstaget har många gjort..
numer gäller alltid..

if it aint broken, why fix it..

vet inte hur många ggr ja ska va finurlig och det slutar med katastrof..
cry me a river!
--> thcrew

2006-10-29 14:10
Fast saken var ju att det verkligen behövde fixas... Min dator vägrade starta om när man avslutade windows för att starta om eller stänga av... Den hängde sig vid "Sparar inställningar" och jag hade lokaliserat felet till min raiddrivrutiner.... Därav uppdateringen...

Men det är ingen som har haft liknande problem? Eller har en aning om vad som kan ha hänt...

2006-10-30 00:15
kolla i bios så raptor disken ligger som disk 1 annars så kan det juh kanske vara det som är problemet..

det kan vara enklare än man tror ibland :P
=-=Ge mig en andledning att stanna=-=<br> <br>

2006-10-30 02:31

XMoney

Det är en athlon 64 2800+ på ett asus a7n delux eller kanske premium kommer inte ihåg...

Och jag har ingen support att ringa... Byggde den själv...

Nögi

Hmm.. det där med bios ska jag kolla... Fast det borde ju inte vara det eftersom jag inte gjort några ändringar... Plus att det är separata kanaler för raiden... Jag tror jag har 4 raid sata och 2 icke raid sata portar....

2006-11-06 11:32
Det var partitionstabellen som var fuckad... Nu vet jag att den finns där.. Måste bara hitta på nåt sätt att reparera partitionstabellen... Provade med pqmagic, men det gick inte att hitta diskarna i det...

Tips?