Avinstallera program
Jag skulle behöva en hjälte som kan hjälpa mig med ett problem, ska försöka förklara så gott jag kan:
Jag hade Norman internet control och norman firewall. Brandväggen fuckade upp uTorrent, så jag tänkte avinstallera den och fixa en ny brandvägg. Tanken var att avinstallera endast brandväggen och behålla antivirus-programet som jag var nöjd med. Dock avinstallerades rubbet.
Nåväl, jag installerade en ny brandvägg och tänkte sen försöka installera normans virusprogram igen. Det gick inget vidare eftersom brandväggen hakade på och datorn förklarade för mig att jag endast kan ha en brandvägg.
Nåväl, jag installerar ett annat antivirus, tänkte jag, och skaffade Panda. När jag ska installera det kommer det upp att jag måste avinstallera Norman, som alltså på något sätt halvinstallerats. Men när jag går till "ta bort program" och klickar på "ta bort norman virus control" händer ingenting. Programet har ej heller dykt upp i startmenyn. Jag tror att avinstallationsfilen saknas, kollade i en readme-fil, där stod det ett namn på en fil som som skulle vara på en viss plats. någon sådan fil finns inte. Jag har provat med att avinstallera den nya brandvägge och installera om hela norman-paketet för att kunna avinstallera det igen, dock utan resultat.
Så här är det jag behöver hjälp. Finns det något praktiskt program som kan avinstallera åt mig eller finns det något annat sätt som jag inte tänkt på?