I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-24 06:45

Laptop problem

Nu är det såhär att min laptop lägger av ibland.
När jag tex spelar nått spel, eller ibland bara helt plötsligt när jag inte ens gör nåt speciellt så dör den bara.
Har haft den lite mer än ett år och problemet uppstod för ca 3-4 månader sen men då hände det inte ofta, nu är det hela tiden, iaf när jag spelar.

Det är en Fujitsu Siemens Amilo M tror jag.

X-Art goes A-Art efter ett par bärs!

2006-10-24 07:10
Den lägger av som i dör, eller som i startar om sig?
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-24 07:11
dör helt och hållet

2006-10-24 07:24
kan möjligtvis vara ett moderkort/cpu-problem orsakat av hetta.

Vad är det för specs på den?
Vet att Amilo highend laptopsen hade en tendens att bli riktigt varma.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-24 07:28
den brukar bli skitvarm på ett ställe uppe i vänstra hörnet av tangentbordet ungefär.

2006-10-24 07:41
sitter det möjligtvis en kontakt på baksidan? en Videokabel till en extern datorskärm?

2006-10-24 07:42
japp det gör det

2006-10-24 07:42
förmodligen är det nog CPUn, antar att det är en Intel du kör.
Hade en Amilo Intel 3.0 och den vart sanslöst varm.

Men du har ju garanti kvar så prova prata med den butik du köpte den på. Så får dom kolla på den.

2006-10-24 07:44
har intel centrino...
men du vet inget man kanske skulle kunna fixa hemma?

2006-10-24 08:01
Jag har aldrig vågat pilla i laptops, just för att det är kinkiga grejer och garantin vill jag inte spräcka på en lap för 10-14 tusen. så tyvärr.

2006-10-24 08:12
sant sant, tack för hjälpen

2006-10-24 08:17
nemas problemas.

2006-10-24 14:08
Testa klocka ner processorn lite.
njut

2006-10-24 14:46
Explict P19 hur gör man? :P

2006-10-24 14:47
Min Fujitsu Siemens lägger också av biland. När man t.ex. spelar.. Den hakar upp sig i någon sekund och sen dör den bara!

2006-10-24 15:46
SaXoR P16 förjävligt är det ;P

2006-10-24 17:47
X-art: Vet inte, har aldrig haft behov av att klocka runt på saker. Men om du inte får svar här kan du testa att fråga runt lite på sweclockers.com forumet. Men där får du se till att tänka till och ställa bra frågor, datornördar har en tendens att lätt bli jävligt griniga.

Det enklaste vore väll om du utnyttjade garantin om du har det kvar.
njut

2006-10-24 17:48
ja, helt onödigt att klocka ner cpun mindre än default. Han har ju garantin kvar så att pilla med det ger ju inget positivt alls.

2006-10-24 21:55
tack för svaren men gör nog så att jag hivar in datorn eftersom jag har kvar garantin känns säkrast så ;P