I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-17 22:01

ASP Hjälp?

Jag vill att min sida ska skickas som xhtml för de webbläsare som stödjer det och som text/html för IE. För det använder jag scriptet:

<%If InStr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "application/xhtml+xml") > 0 Or InStr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "W3C_Validator") > 0 Then
Response.ContentType = "application/xhtml+xml"
Response.Write("<?xml version=""1.0"" encoding=""utf-8""?>" & VBCrLf)
Response.Write("<?xml-stylesheet type=""text/css"" href=""css/style.css"" media=""screen"" ?>" & vbCrLf)
Response.Write("<?xml-stylesheet type=""text/css"" href=""css/print.css"" media=""print"" ?>" & vbCrLf)
Else
Response.ContentType = "text/html"
Response.Write("<link rel=""stylesheet"" type=""text/css"" href=""css/style.css"" media=""screen"" />" & vbCrLf)
End If
Response.Charset = "utf-8"
Response.AddHeader "Vary", "Accept"%>Scriptet ligger högst upp i kokumentet, och om xhtml stödjs så skriver det ut en xml-deklaration och stylesheets överst i dokumentet. Och om det inte stödjs så skickar den ut vanlig html. MEN när den skickar ut vanlig html så ska den ochså skriva vanliga css länkar som ska ligga innom <head> taggarna. Men det skrivs högst upp i dokumentet över sidfoten. Hur gör jag så att det istället skrivs ut innom head?

Skulle vara assjyst med lite hjälp! säkert ingen svår sak att fixa men jag kan typ ingen asp..

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?