I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sasser+lsass.exe+services.exe+winlogon.exe Hjälp?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-10-17 07:14

Sasser+lsass.exe+services.exe+winlogon.exe Hjälp?!

Så har jag åkt på den förbannade skiten verkar det som. Spenderat de senaste 4 timmarna på att googla samt några tappra försök att åtgärda felet vilket resulterat i att jag snärjt in mig ännu mer i dos-helvetes-träsket. Jag har testat felsäkert/senast fungerande inställningar och alla standardgrejer man gör.

Problemet började med felmeddelande för samtliga exe-filer i rubriken direkt efter windows laddningsskärm. Följs av kolsvart samt endast muspekaren. Ger mig fort in på google för att ta reda på vad det är som gått snett. Visar sig att det är Sasser eller nån slags trojan som fuckat upp dll-filer och gud vet vad.

Hittade ett knep där man ska in o reparera windowsinstallationen från kommandotolken, kopiera över en fil i stil med mscvrt.dll eller nått från xpskivan, men det sket sig när jag väl försökte kopiera över då jag tror att mitt administratörslösenord som inte borde finnas kan vara fel. Då ersattes sassermeddelandet av en jävla blåskärm. SÅ jag har i princip 2 frågor.

1.Vad är det förinställda/standard administratörslösenordet man behöver för att reparera en windowsinstallation från min xp pro-skiva? Och om det nu är att bara trycka enter VARFÖR får jag åtkomst nekad när jag kör kommandot "ren mscvcrt.dll c:\windows\system32\" i reparationsskedet?

2. HUR faan tar jag bort sasserviruset om jag inte ens kan starta datorn i felsäkert/senast fungerande/kommando-läge?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.