I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-16 19:10

Dator på TVn

Har kopplat ihop datorn och TVn. Ända problemet nu är att det knappt finns någon färg på TVn. All vit text skiftar mellan grön, vit, blå och röd. Annars ser allt väldigt "solblekt" ut, om ni fattar vad jag menar! Vad är det för inställning man ska pilla på då? Har varit på det mesta..

2006-10-16 19:18
Det är en sån där S-Video sladd.. Och den är rätt!

2006-10-17 11:35
upp med denna!

2006-10-17 14:12
Det kan vara så att tvn inte stödjer formatet som sänds ut, hade själv samma problem och provade med dom andra apparaterna i hushållet. Funkade på samtliga utan just min tv.
"finns inte ens bazooka pistol..sökte op google"

2006-10-17 15:51
Vad har du för grafikkort?
Look with your own eyes - See with your own mind

2006-10-17 15:58
Kolla att du har valt rätt Pal-grejs. Pal-B ska du ha. Sen så är frågan, har du kopplat s-video-kabeln via scartadapter eller direkt till en s-video-kontakt på tvn? Många tv-apparater stödjer inte s-video via scart. Sen så kan kabeln vara pajj också.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-10-17 17:23
fyllo: Ska testa på en annan lite nyare i huset då..

PenDragon: Ingen aning.. Det är en bärbar dator, hyfsat ny. En spelmaskin, så det borde vara rätt bra grejer i den..

Shakes: Har kopplat via scart.. Kabeln är ny och scartadaptern också..

Kan tillägga att om jag visar film på fullscreen så blir det lite färg. Flimrar men går ändå att kolla på. Fast det är ingenting mot kvalitén på datorskärmen..

2006-10-17 21:36
TV:n kanske inte stödjer S-video?

Förövrigt bör det tilläggas att S-video, och ännu värre composite, håller väldigt låg kvalité på bilden, så att bilden inte ser ut som på datorskärmen är normalt.

Ett tips, om du har lite skills för lödning eller känner någon som kan löda, är att göra en kabel enligt denna modell: http://www.nada.kth.se/~feldt/vgascart/

OBS! Kräver att du har ett Radeon-kort i din laptop!

2006-10-17 22:06
Seth: Har ett sånt! Kollade upp nu ^^ Tack för guiden. Ska kollas upp när jag snackat med en polare som kan löda!