I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-13 01:04

divx player?

behöver tips på olika divx players eller codecs. hittar inte nån som funkar helt. antingen ingen bild och bara ljud eller bild med skrapigt ljud. osv.. nån som kan hjälpa?

? _ ¦ _ ¦ _ ¦ ¦ _ ?

2006-10-13 01:10
Från FAQ:en i Datorer & Teknik, som fortfarande är up to date:
Vilka codecs ska jag välja - det finns ju så många!
-Det finns många olika uppfattningar om vilka codecs som är bäst. Vi mods i Datorer & Teknik kan iaf enas om att det bästa är att köra med ffdshow för avkodning av bilden och AC3-filter för avkodning av ljudet. Har du dessa två installerade så har du täckt upp nästan allt.
Viktigt att tänka på är att ta bort alla gamla codecs innan du installerar nya. Annars uppstår det lätt konflikter codecsen emellan.
Ett alternativ till allt klyddande med codecs, är att ladda ner programmet VLC Media Player. Du hittar det på www.videolan.org. Med detta program ska du itne behöva några codecs installerade, då allt är inbyggt i programmet.

Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2006-10-13 01:30
faqen sa allt.

Aldrig köra codecpac lr divxplayer osv.

Min uppsättning är följande:

media player classic

ffdshow

xvid

funkar utmärkt spelar upp allt. Alla dom tre finns å hämta på http://www.divxsweden.net
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-13 02:37
tack för hjälpen men det verkar vara nåt knas med min dator. hänger sig nästan varje gång jag försöker
? _ ¦ _ ¦ _ ¦ ¦ _ ?

2006-10-13 10:54
hm börja med att ta bort alla gamla codecpack å alla andra spelare du har testat i lägg till ta bort program
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.