I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-06 15:27

Urkund?

Mitt universitet har börjat använda sig av detta. Och genast trots att ja inte använder mig av pläderign så börjar min ´criminalhjärna sätta igång att ifrågasätta detta Urkund,.
Jag undrar om någon har erfarenhet av Urkund(motverkar fusk i skolor) . Väldigt nyfiken hur det fungerar läst klite på hemsidan och de verkar tänkt på allt, men kom igen de måste finnas kryphål. ??? =) 

http://www.urkund.se/se/Studentinfo.asp

St Pauli FÜR Die Leute!!!

2006-10-06 15:46
Det enda jag ser är det här :

Som upphovsrättsinnehavare har du emellertid rätt att undanta ditt arbete från att användas som jämförelseobjekt i Urkunds system. Om du åberopar rätten så kommer ditt arbete att arkiveras och analyseras för din skolas räkning, men det kommer inte att användas som jämförelseobjekt när andra studenters arbeten analyseras, och det kommer inte att vara sökbart genom Urkunds system.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-10-06 15:48
Mitt gamla gymnasium började med det typ tre år sen när jag gick i tvåan. Vi typ mailade in skiten till en mailadress, och så spanade nåt program på mailservern igenom skiten och så kom skiten fram till mina lärare. Vet inte om nån åkte fast på det, men man är ju inte dum nog att försöka.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-10-08 12:54
Att ett universitet behöver installera ett program som förhindrar plagiering är bara tragiskt. Om folk är så jälva dumma i huvudet att de måste kopiera andras littratur för de själva inte fattar innebörden av den har det absolut inget på universitetet att göra.