I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nytt grafikkort får intärna PC-speakern att tjuta

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Rappare

2006-10-02 16:53

Nytt grafikkort får intärna PC-speakern att tjuta

Så här är det. Köpte ett nytt grafikort som behöver el försörjning gentemot mitt gamla som inte behöver det. Använde det felfritt i ett par månader, köpte till ny hårdisk och ramminne. Satte in dessa delar och nu stundtals och helt slumpmässigt börjar intärna pc-speakern att tjuta, ibland bara nått litet tjut och ibland kommer en konstant ton som driver en till vansinne.

Blev knäpp på detta och satte tillbak mitt gamla grafikkort och nu tjuter det inte. Men detta känns ju inge roligt då jag nu har ett nytt så, det jag själv tror är felet är att mitt nya grafikkort kan ha blivit glappt då jag tagit ut och satt i det så mycket? Eller så får de för lite ström eller så är det överhettat därinne.

Någon som är bättre införstådd på detta? Skulle ju helst vela slippa behöva skicka tillbaka det nya grafikortet så därför gör jag tråd innan.

facebook.com/idiomatisk - fan page