I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-01 10:57

Lokalt Nätverk?

Tja

Jag försöker ansluta min bärbara till min stationära genom att koppla ihop dem me nätverks-sladden - men det händer inget. Alltså, det står att dem e anslutna med varandra ...men hur får jag upp så att jag kan börja föra över filer till den bärbara datorn?

I dont know - help :)

Thx.

Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!

2006-10-01 15:21
du måste ha en Tp-sladd om du skall koppla direkt mellan två datorer, annar funkar vilken sladd som helst om du har swtich eller hub eller router.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-10-01 16:37
men hur får jag upp så att jag kan börja föra över filer till den bärbara datorn?

dela ut mappen som du skall skicka ifrån. > kila in på sök, > klicka på datorer eller personer, > skriv datornamnet. typ så?

så skall båda datorerna vara i samma arbetsgrupp, eller vad det nu heter..
Orale!

2006-10-01 18:04
du måste ha en Tp-sladd om du skall koppla direkt mellan två datorer, annar funkar vilken sladd som helst om du har swtich eller hub eller router.

jag antar att du menar korsad kabel. korsade kablar är mellan nod till nod. raka kablar går nästan överallt annars.
TP är bara twistedpair vilket är benämningen på både rak och korsade "TP-kablar"

2006-10-01 19:56
Lyssna på sami..

Finns att köpa på siba, onoff o så vidare. kostar ca 75:- för 5 m.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger