I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bredbandet strular för 1296e gången....

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-09-27 13:27

Bredbandet strular för 1296e gången....

ok så här ligger det till

jag har bbb 24/1
jag bor X antal meter från station så jag ligger på 16/1
för tillfället ligger jag på 0.5/1 av någon rolig anledning...

Ok det var lite backroundstory, jag ringde kundservice idag och klagade och begärde att de fixade mitt bredband. Killen som "hjälpte" mig verkade lite smågrinig och hade säkerligen sand i fi-**an så han bara öste på massa bortförklaringar till att varför jag för tillfället har endast 1/32 av mitt egentliga bredband :

1) jag hade nog en osynlig skrivare inkopplad till modemet trodde han
2) blixten måste ha slagit ned i modemet ( jag som trodde sol = åskfritt )
3) modemet kan vara trasigt
4) mitt nätverkskort kan vara trasigt ( men tydligen så funkar internet och allt vad whoa heter )
5) starta om modemet
6) dröjj ett par minuter tack
7) Våra trådlösa hemtelefoner kan ha fu**at upp bredbandet
8) Köp telefoner med sladd
9) se 5

Så efter typ 20 minuter lyssnade på idioten så bad han mig testa att använda en telefon med sladd men klart som fan att jag inte hittar nån just nu.

Vad ska jag ta mig till? Ringer jag dit igen kommer dom bara ge mig samma tråkiga svar utan att kunna lösa skit ( btw så funkar mitt bredband lika ofta som steven seagal vinner oscars  så det här är inget nytt men för första gången så är det MITT "fel" enligt dom)

Även om jag inte hittar en icke trådlös telefon så borde deras teori bevisas om jag helt enkelt pluggar ut min ordinarie telefon?
m.a.o att jag helt enkelt inte har nån telefon ikopplad.

Tack på förhand

" If you're gonna beat down MY friend in MY bar, there's a two drink minimum " - Moe <3