I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lägga in undertext i vlc

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-09-11 14:34

Lägga in undertext i vlc

Skulle vara schyst om någon skulle kunna förklara exakt hur man gör när man ska lägga in texter till olika filmer från undertexter.se?

Jag har testat hur många gånger som helst med det funkar aldrig...

Så tänkte om någon vänlig själ på whoa skulle kunna hjälpa mig.

Brutal fucking murder!

2006-09-11 14:42
Inställningar->egenskaper->video-& gt;subtitles/osd->lägg in din textfil->spara
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2006-09-11 14:46
annrs laddar du hem bs player o har undertexten is amma map o tryck på play. done!

2006-09-11 14:50
eller windows media player classic...
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2006-09-11 14:50
Det är bara vissa sorters subs som funkar med vlc. Kommer inte ihåg vilka. Ladda ner BS player istället, där ska alla funka. Ha i samma mapp med samma namn som filmen så sk det funka!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-09-11 15:34
Funkar inte heller..jävla datorer har nått emot mig =(
Brutal fucking murder!

2006-09-11 21:41
döp subben till exakt samma namn som filmen alltså om filmen heter "whoa22.avi" ska undertextfilen heta "whoa22.srt" och lägg dom i samma mapp. öppna filmen - video - undertextspår - spår 1.

då ska det funka, funkar alltid för mig. dock funkar det inte nyaste versionen av VLC, ladda hem version 0.8.4 så ska det fungera, den kan du ladda hem här
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!