I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En hund begraven här. .

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-09-07 20:30

En hund begraven här. .

Har nyss monterat ihop en burk åt min brorsa. Windows XP är installerat och klart, men diskettstationen vill inte fungera. OK, jag vet att man inte måste ha den, men vi vill även installera sata disken på rätt sätt så den medföljande disketten skulle passa bra i en fungerande diskettstation om vi säger så.

Jag har kopplat som man skall, dvs såhär:

http://www.komplett.no/k/img/NOK/is/pic1 ..

När den är kopplad såhär så startar inte skärmen alls och man hör inget pip när man trycker på startknappen. Vänder man kabeln så att den röda linjen på den breda vätter mot höger (på bilden) så både piper datorn och skärmen startar och man kommer in i windows som man skall.

Problemet till allt ligger från början i att när vi startade datorn så hittade den inte sata disken, men den efter ett knapptryck gick den in i windows ändå och allt var frid och fröjd. Men så ville vi ju inte ha det, den ska ju funka som den skall.

Så enligt komplett kundservice så var det att man måste installera rätt drivrutiner vilka finns på disketten...Men efter lite pulande i bios så lyckades ja slippa det där stoppmeddelandet om att disken inte kunde hittas och man går in i windows direkt som man skall.

DAMN, vilket långt meddelande, ledsen för det, men jag skulle gärna vilja att nån hjälpte oss med det här!!

Hare gött! thanks for putting up...

Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!