I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-09-06 00:43

Två Frågor

För d första:
Behöver tips på ett ganska simpelt video program som Windows Movie Maker fast det har hängt sig för mig, de står bara att jag inte har plats på hårddisken eller att jag ska kontrollera att alla filer ligger på sin plats när jag ska spara ner en film ifrån d programmet.(trots att filerna inte blivit flyttade och jag har mer än nog plats på HDD för en film.)
Så nu behöver jag ett nytt, liknande program för jag behöver inte speciellt avancerat vill bara lägga på lite film-klipp och musik till det, och lite simpla effekter, såsom svartvitt och uppa farten och de där ni vet..!
Tipsa om lite mer avancerade prog. också men inte liksom Adobe Premiere eller nåt sånt överdrivet för sånt har jag inte tid med *host*.

För d andra:
Hur i helv***e gör man om .3gp filer till låt oss säga .avi eller .mpg jag har testat lite små prog. som nån xillisoft och nåt mer konverterar-skit men då blir de bara nå nedrans märke/text nere i hörnet eller över hela förbaskade rutan, halva filmen går bara spara ner och fan och hans moster!
Kunde med Quicktime..blabla-nånting bara öppna filen sen exportera till .mpg t.ex. men det knasade börken så de blidde skroten för d programmet. (ngn som vet vad jag menar quicktime.. nånting kan ju testa få d att funka igen men kmr inte ihåg namnet dock.)
De måste ju förbövelen finnas nåt simpelt, bra sätt att konvertera på eller går det att fixa så mobilen filmar i .mpg-format kanske??
äh.. Tack på förhand och jag har sökt i forumen men inte hittat nåt som passat kanske ni kan länka ifall ngn hittar!

HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!