I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-23 19:02

Grafikkortsproblem

Inhandlade nyligenm ett 6600gt och har nu satt in det i datorn och installerat senaste drivisar från nvidias hemsida... Till synes fungerar all bra men jag får upp ett meddelande från power indicator där det står:
"The NVIDIA System Sentinel is reporting that the NVIDIA-powered graphics card is not receiving sufficient power", och:

"To protect your hardware from potential damage or causing a potential system lockup, the graphics processor has lowered its performance to a level that allows continued safe operations".

Hur ska jag göra? måste man köpa någonting till?

i övrigt har jag:
Intel Pentium 4 2,2 ghz
512 md ddr sdram
windows xp sp2

föregående grafikkort: geforce ti 4600

2006-08-23 19:20
jag är inte så high på datorer men skulle gissa på att resten av datorn är för seg för kortet
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.

2006-08-23 19:23
jag tycker det låter som du behöver ett bättre nätagregat
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2006-08-23 19:40
tummvantar
Hur mycket skulle ett sånt kosta? behöver inte vara något monsteragregat bara att det klarar grafikkortet (och allt annat). Är det lätt att själv installera ett sådant föresten?

2006-08-23 19:40
Kan det inte bli bättre om jag tar ut t.ex modemet i datorn så inte det tar ström?

2006-08-23 20:16
jo du kan juh testa att ta ut det som du inte behöver och se i fall det funkar då,
om inte, kolla först hur mycket strömm ditt nuvarande agrigat är på och sedan kolla på t.ex. www.datorbutiken.com, sen att instalera ett nytt sådant menar juh att du måste koppla ur alla el-sladdar i datorn och sedan sätta in igen, vilket kan vara rätt jobbigt.
men det är bara att hoppas att du kan ta ut nått som du inte behöver ur datorn och att du klarar dig ändå
Du kan sluta läsa nu, allt viktigt är sagt.

2006-08-23 20:50
Det menas att ditt grafikkort inte får tillräckligt med ström så förmodligen är nätagget för klent, vad har du för nåt nu?

detta räcker nog, 15a på 12v linan ska nog räcka eftersom ditt system inte är så krävande!
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2006-08-23 20:55
Fasza_Gyerek
Har du kopplat in den extra strömkontakten från nätagget till grafikkortet?
// pause

2006-08-24 17:36
pause P26
Jag tog bara ut det gamla och satte in det nya. Felmeddelandet sa någonting om det om jag inte minns fel men jag hittar ingen extra strömkontakt och ingen "kontakt" på grafikkortet där man kan sätta in en sån

2006-08-24 17:37
tummvantar
Jag ska prova att ta ut modemet lite senare...

2006-08-24 20:06
Ok, det kanske inte finns någon sådan på alla 6600GT, men kolla efter för säkerhets skull. Det är den vita kontakten på den här bilden:
http://www.hardwarezone.com/img/data/art ..
// pause