I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skydd mot Virus & Annat Intrång

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-08-19 08:50

Skydd mot Virus & Annat Intrång

Hej alla!!

jag kan väldigt lite om datorer o skydd, typ brandväggar o sånt.

Jag har laddat ned gratisversioner av virusscanners o ad-aware o de har funkat bra ett tag, men nu har jag ett jätteproblem!!

I början på sommaren kom de upp pop-ups med ''säkerhetsvarning'' om att min dator kunde va smittad med virus etc (inte bara virus med andra ord...), men eftersom de va reklam dissa jag det.

men, det har blivit värre o värre o jag har oxå märkt på datorn att den blivit segare, vilket e ett tydligt symtom på att de smygit sig in ovälkommet material.

nu tillslut så har rubriken ändrats på dessa pop-ups o jag godkände en nedladdning av programmet, o självklart visa de sig att jag ska betala för att de ska rensa upp ''skador o virus''. jag har inte gjort de, iaf inte än.

jag undrar om de e nån som har erfarenhet av sånt här problem, o som vill hjälpa mig. jag kan juh ringa min internet-support oxå förstås, men jag tänker om nån kan hjälpa mig på vägen så olika infallsvinklar o all kunskap tas tacksamt emot i detta med virus-skydd etc

självklart svarar jag på frågor om ni behöver veta mer för att kartlägga vad de hela handlar om!!

so, pleeeeeease, HJÄLP MIG!!!

och..???