I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-08-17 22:10

antal tv-tittare?

visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden.. går rakt på sak:

i slutet av tvtidningar så brukar det finnas tv-toppen, en lista med dom mest sedda tvprogrammen och hur många som såg det. den stora frågan är hur räknar dom fram det? jag menar hur "vet" dom hur många som sitter vid varje tv-apparat o kollar på vad, o räcker det med att man måste gläppa förbi kanalen för att räknas som en tittare?

2006-08-17 22:20
ja, du lär ju inte kunna byta kanal utan att märks ngn annanstans i ditt vardagsrum- ditt knappbyte innebär att din tv måste byta frekvens, ngnstans registreras det oooosv.
sedan har de undersökningar också
men
"you're not alone"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 22:21
oj ngn annanstans ÄN i ditt vardagsrum skulle de ju självklart stå
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-17 22:43
Åh, mitt projektarbete :)
Det finns ett företag som heter Multimediamätning i Skandinavien som har pejl på sådant.
De använder sig av en "tittarpanel" som består av ca 1000-2000 hushåll av olika kultur, religion och ålder, utspridda över hela Sverige. Varje hushåll har en liten box som sparar deras tv-tittande, som MMS sedan laddar ner till sin server under veckan. Denna relativt lilla panel får sedan representera hela landet.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2006-08-17 22:55
jaha okey, haha där ser man, då måste det bli ganska grova mätvärdesfel ibland, om de ska stå för det x antal miljoner som kollar på tv i sverige.

2006-08-22 09:28
haha det där har jag också alltid undrat :P
SKU - SKU - SKULASON!

2006-08-22 12:14
U-Nas P21:

vilket jävla projektarbete =D