I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Convert MOV2WMV @ Windoze Media Encoder.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-07-18 20:39

Convert MOV2WMV @ Windoze Media Encoder.

Förr var det tydligen väldigt besvärligt. Sen jag på skoj prövade att ändra kända-filnamnstillägg i wmenc.exe till *.* o sedan välja en .mov så fungerade det dock klockrent. Jag har kodat mov2wmv på detta sätt i typ ett-två år kanske. Så idag när jag skulle göra det (var nån månad sen sist tror jag nu bestämt) så får jag upp felmeddelande då kodningen ska ta fart:

Det gick inte att hitta en eller flera codec-rutiner som krävs för att öppna det här innehållet(0xC00D1B83)

Förstår ingenting. Vad whinar den om? Jag Googlade lite men jag blir inte klokare förutom att det tycks handla om nåt codecproblem (like I didn't knew~). Så, vad har knasat sig? Jag installerade RegDoctor för nån dag sen och totalscannade och fixade(?) registret, kan det ha varit det som f-ckat upp ngt? Har inte installerat några nya codecs eller dyl på sista tiden vad jag vet.

Tacksam för alla svar,
G.