I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Re-aktivering av win.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-07-17 00:42

Re-aktivering av win.

Inleder med att detta är inget vanligt WGA-problem så kanske blir mindre gnäll om "Sök i forumen" och justfuckinggoogleit. Jag har gjort det.

Jag kör XP Media Center Ed., och hade lite spyware och skit så jag dona runt lite med HiJackthis. Efter jag "fixade" det och rebootade får jag att jag måste aktivera windows igen. Eftersom (antar jag) att jag har haft OSet installerat längre tid än den tiden man har på sig att aktivera det, så kommer jag inte förbi inloggningsrutan. Tar jag cancel, eller påminn senare så loggas jag bara ut igen. Att aktivera med CDkeyn jag har fått från nätet funkar givetvis inte. Vet ju att det finns cracks och skit man kan göra i vanliga fall, men det kräver ju att man faktiskt kommer in i windows, vilket jag nu alltså inte gör.
Det fungerar inte att starta felsäkert läge eller senast fungerande config - finns bara ett alternativ i den menyn och det är default uppstart.

Så, nån som vet om jag kan fixa detta utan att ominstallera om OSet?

En annan fråga, om jag ominstallerar det utan att formatera typ, kommer saker som ligger på skrivbordet att vara kvar? Om inte - hur kan man rädda de? (utom att sätta in HDn i en annan dator)

Nämner även att jag har alltid kört riktigt windows med riktiga cdkeys, och gör fotfarande på andra datorer, och har aldrig haft problem med det där tidigare. Enda anledning till att jag "snott" MCE är för att jag ville kunna använda min xbox360 med det, så inget gnäll om det heller tack.

This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.